Prisbild på en -88? Behöver råd FORT!
Prisbild på en -88? Behöver råd FORT!
Hejsan!
Hoppas att detta är rätt forumdel för detta (sökte på liknande men hittade inget som riktigt stämde).
Jag är spekulant på en 1988 års C4, men balanserar precis på kanten om jag ska slå till eller inte, så jag frågar Er efter lite råd.
FAKTA:
- Bilen är röd (coupe), röda (godkända) bakljus, med svart inredning och har gått 11000 mil. 3:07 i utväxling och automatlåda.
- inredningen är hel... skinnet ser ok ut. någon spricka i hårdplasten på instrumentpanelen, höger bälteslås är dåligt och behover bytas ut. annars bra inuti.
- digitala hastighetsmätaren buggar (jag har redan forskar i detta och är redo att ordna det)
- Händer IBLAND att centrallås+stolar slutar att fungera helt (troligtvis kabelbrott under förarstolen...)
- Alla funktioner i stolarna fungerar INTE (t.ex. svank och sidostöd). Dock fungerar fram/tillbaka och, upp-ner och ryggstöd.
- Lacken är hyfsad, dock lite spindenät i fronten.
- AC renoverad förra året (ny kompressor och R134)
- nya bromsok, skivor fram och däck 2007
- Fälgarna ser lite skabbiga ut. Skulle behöva polering/klarlackering alt. svartlackering för att se riktigt bra ut.
- Stereo är INTE original.
- Targan dropppar lite vid riktigt tungt regn.
- växellådan växlar mycket fint och oljan ser klarröd ut... dock har den inte bytts på minst FEM år. Samma gäller säker bakaxeln. (orosmoment?)
- Aningen orolig tomgång (IAC justeras lite till och från... säkert mycket sot i trottelhuset eller "worst case" strul med spridare?.)
- Anade liiiiiiiiite tickande från ventilhuset vid tomgång (är inte skicklig nog att bedöma om det är något fel eller normalt på en TPI).
- Lite dovt "lägga-lock-på-öronen" resonans/brummande från avgassystemet, som ska vara original... ingen aning om det är normalt eller inte. Ganska störande om man ska köra långt kanske.
- Bilen gick bra på vägen. Bra accs. Lite spårig, speciellt vid inbromsning (p.g.a. 275:orna antar jag?).
Allt som allt så är den i rätt så ok bruksskick. Priset på bilen är 100 papp jämt. Verkar enl. mig ett ok pris jämfört med vad som finns där ute, men å andra sidan så sen man typ 93:or som har gått hälften så långt för under 90000:-.
Vad tycker ni? Låter det rimligt? Kanske bör nämna att jag ska använda bilen lite till vardags. (Flyttar snart in till Malmö och behöver då bara köra ibland.) Jag vet att det kanske räknas som hädelse, men en och annan tur på vintern är inte otänkbar vid krisbehov.
Tips mottages tacksamt... jag måste bestämma mig tills i morgon (söndag) eftermiddag!
/Joseph
Hoppas att detta är rätt forumdel för detta (sökte på liknande men hittade inget som riktigt stämde).
Jag är spekulant på en 1988 års C4, men balanserar precis på kanten om jag ska slå till eller inte, så jag frågar Er efter lite råd.
FAKTA:
- Bilen är röd (coupe), röda (godkända) bakljus, med svart inredning och har gått 11000 mil. 3:07 i utväxling och automatlåda.
- inredningen är hel... skinnet ser ok ut. någon spricka i hårdplasten på instrumentpanelen, höger bälteslås är dåligt och behover bytas ut. annars bra inuti.
- digitala hastighetsmätaren buggar (jag har redan forskar i detta och är redo att ordna det)
- Händer IBLAND att centrallås+stolar slutar att fungera helt (troligtvis kabelbrott under förarstolen...)
- Alla funktioner i stolarna fungerar INTE (t.ex. svank och sidostöd). Dock fungerar fram/tillbaka och, upp-ner och ryggstöd.
- Lacken är hyfsad, dock lite spindenät i fronten.
- AC renoverad förra året (ny kompressor och R134)
- nya bromsok, skivor fram och däck 2007
- Fälgarna ser lite skabbiga ut. Skulle behöva polering/klarlackering alt. svartlackering för att se riktigt bra ut.
- Stereo är INTE original.
- Targan dropppar lite vid riktigt tungt regn.
- växellådan växlar mycket fint och oljan ser klarröd ut... dock har den inte bytts på minst FEM år. Samma gäller säker bakaxeln. (orosmoment?)
- Aningen orolig tomgång (IAC justeras lite till och från... säkert mycket sot i trottelhuset eller "worst case" strul med spridare?.)
- Anade liiiiiiiiite tickande från ventilhuset vid tomgång (är inte skicklig nog att bedöma om det är något fel eller normalt på en TPI).
- Lite dovt "lägga-lock-på-öronen" resonans/brummande från avgassystemet, som ska vara original... ingen aning om det är normalt eller inte. Ganska störande om man ska köra långt kanske.
- Bilen gick bra på vägen. Bra accs. Lite spårig, speciellt vid inbromsning (p.g.a. 275:orna antar jag?).
Allt som allt så är den i rätt så ok bruksskick. Priset på bilen är 100 papp jämt. Verkar enl. mig ett ok pris jämfört med vad som finns där ute, men å andra sidan så sen man typ 93:or som har gått hälften så långt för under 90000:-.
Vad tycker ni? Låter det rimligt? Kanske bör nämna att jag ska använda bilen lite till vardags. (Flyttar snart in till Malmö och behöver då bara köra ibland.) Jag vet att det kanske räknas som hädelse, men en och annan tur på vintern är inte otänkbar vid krisbehov.
Tips mottages tacksamt... jag måste bestämma mig tills i morgon (söndag) eftermiddag!
/Joseph
/Joseph
Låter som en bil i förväntat bruksskick/ normalskick.
En -93 under 90 000 är inget normalpris. Då är det nog en bil "i fel färg".
Personligen skulle jag ta en -93 då jag tycker inredningen är snyggare samt om jag tror rätt har en bra uppdaterad motor.
Men nu var det din -88
Känns den rätt så köp. Dom ligger ju i den prisklassen. Speciellt om motorutrymmet är rent. (Det är så jäkla trångt
) och lacken blank.
Å andra sidan kan du pruta lite är det bra. Det finns ju en del att välja på om man orkar resa runt och ta tid på sig. Dock sticker 1000-lapparna iväg då också.
Får kanska gratulera i förhand då
En -93 under 90 000 är inget normalpris. Då är det nog en bil "i fel färg".
Personligen skulle jag ta en -93 då jag tycker inredningen är snyggare samt om jag tror rätt har en bra uppdaterad motor.
Men nu var det din -88
Känns den rätt så köp. Dom ligger ju i den prisklassen. Speciellt om motorutrymmet är rent. (Det är så jäkla trångt

Å andra sidan kan du pruta lite är det bra. Det finns ju en del att välja på om man orkar resa runt och ta tid på sig. Dock sticker 1000-lapparna iväg då också.
Får kanska gratulera i förhand då

548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Re: Prisbild på en -88? Behöver råd FORT!
Svarar rakt av på dina frågor.
FAKTA:
- Bilen är röd (coupe), röda (godkända) bakljus, med svart inredning och har gått 11000 mil. 3:07 i utväxling och automatlåda.
* Då har du DANA 44 bakaxel, skottsäker och MYCKET eftertraktat (Option G44 om jag inte missminner mig)... samt flyttgods och avgassdispenser, skulle själv lätt lägga 10' extra för en sån bil.
- inredningen är hel... skinnet ser ok ut. någon spricka i hårdplasten på instrumentpanelen, höger bälteslås är dåligt och behover bytas ut. annars bra inuti.
* Du har pendelbälten ska inte låsa när du rycker, så det är OK också
- digitala hastighetsmätaren buggar (jag har redan forskar i detta och är redo att ordna det)
* är det bara hastmätaren som krånglar, eller är det mer. finns både beggat och de som lagar dessa för vettiga pengar.
- Händer IBLAND att centrallås+stolar slutar att fungera helt (troligtvis kabelbrott under förarstolen...)
* elspöken får du räkna med, ett tips är att dfu
- Alla funktioner i stolarna fungerar INTE (t.ex. svank och sidostöd). Dock fungerar fram/tillbaka och, upp-ner och ryggstöd.
* beroende på vad felet är, men det är mycket lätt att ta ut stolen och då ser du de tre motorerna under, de drivs via en slang. inte ovanligt med krångel
- Lacken är hyfsad, dock lite spindenät i fronten.
* då är bilen omlackad, kolla NOGA
- Stereo är INTE original.
* orginal är hopplös mycket dålig kvalité, så det måste nog ses som normalt att den är bytt... kolla dock bakom, det är vanligt att div kabeltalibaner har varit framme och våldfört sig på kablaget.
- Targan dropppar lite vid riktigt tungt regn.
* det är så orginal
vanligt att det läcker från rutorna, går att justera in.
- växellådan växlar mycket fint och oljan ser klarröd ut... dock har den inte bytts på minst FEM år. Samma gäller säker bakaxeln. (orosmoment?)
* INGA problem, luktar oljan inte brännt så är den fräsch och om den inte bytts på minst 5 år så vet du att de inte bytt oljan i lådan för att dölja att den är dålig. Bakaxeloljan bör du byta, men inget att oroa sig för.
- Anade liiiiiiiiite tickande från ventilhuset vid tomgång (är inte skicklig nog att bedöma om det är något fel eller normalt på en TPI).
* det tickar lite, kan gå bort om man justerar vipporna, men det är nog inte värt det. prova med en 10-30 olja när du byter och se vad som händer.
- Lite dovt "lägga-lock-på-öronen" resonans/brummande från avgassystemet, som ska vara original... ingen aning om det är normalt eller inte. Ganska störande om man ska köra långt kanske.
* Helt normalt.
Allt som allt så är den i rätt så ok bruksskick. Priset på bilen är 100 papp jämt. Verkar enl. mig ett ok pris jämfört med vad som finns där ute, men å andra sidan så sen man typ 93:or som har gått hälften så långt för under 90000:-.
Låter som sagt som en bil i bra brukskick. håller väl med om att att 100' ör lite i överkant på din beskrivning... men inte oävet... har du kikat på de 93orna som bjuds ut för under 90' så kanske du kommer att förstå varför. fipplade slutkörda autobahn ÖK?
FAKTA:
- Bilen är röd (coupe), röda (godkända) bakljus, med svart inredning och har gått 11000 mil. 3:07 i utväxling och automatlåda.
* Då har du DANA 44 bakaxel, skottsäker och MYCKET eftertraktat (Option G44 om jag inte missminner mig)... samt flyttgods och avgassdispenser, skulle själv lätt lägga 10' extra för en sån bil.
- inredningen är hel... skinnet ser ok ut. någon spricka i hårdplasten på instrumentpanelen, höger bälteslås är dåligt och behover bytas ut. annars bra inuti.
* Du har pendelbälten ska inte låsa när du rycker, så det är OK också
- digitala hastighetsmätaren buggar (jag har redan forskar i detta och är redo att ordna det)
* är det bara hastmätaren som krånglar, eller är det mer. finns både beggat och de som lagar dessa för vettiga pengar.
- Händer IBLAND att centrallås+stolar slutar att fungera helt (troligtvis kabelbrott under förarstolen...)
* elspöken får du räkna med, ett tips är att dfu
- Alla funktioner i stolarna fungerar INTE (t.ex. svank och sidostöd). Dock fungerar fram/tillbaka och, upp-ner och ryggstöd.
* beroende på vad felet är, men det är mycket lätt att ta ut stolen och då ser du de tre motorerna under, de drivs via en slang. inte ovanligt med krångel
- Lacken är hyfsad, dock lite spindenät i fronten.
* då är bilen omlackad, kolla NOGA
- Stereo är INTE original.
* orginal är hopplös mycket dålig kvalité, så det måste nog ses som normalt att den är bytt... kolla dock bakom, det är vanligt att div kabeltalibaner har varit framme och våldfört sig på kablaget.
- Targan dropppar lite vid riktigt tungt regn.
* det är så orginal

- växellådan växlar mycket fint och oljan ser klarröd ut... dock har den inte bytts på minst FEM år. Samma gäller säker bakaxeln. (orosmoment?)
* INGA problem, luktar oljan inte brännt så är den fräsch och om den inte bytts på minst 5 år så vet du att de inte bytt oljan i lådan för att dölja att den är dålig. Bakaxeloljan bör du byta, men inget att oroa sig för.
- Anade liiiiiiiiite tickande från ventilhuset vid tomgång (är inte skicklig nog att bedöma om det är något fel eller normalt på en TPI).
* det tickar lite, kan gå bort om man justerar vipporna, men det är nog inte värt det. prova med en 10-30 olja när du byter och se vad som händer.
- Lite dovt "lägga-lock-på-öronen" resonans/brummande från avgassystemet, som ska vara original... ingen aning om det är normalt eller inte. Ganska störande om man ska köra långt kanske.
* Helt normalt.
Allt som allt så är den i rätt så ok bruksskick. Priset på bilen är 100 papp jämt. Verkar enl. mig ett ok pris jämfört med vad som finns där ute, men å andra sidan så sen man typ 93:or som har gått hälften så långt för under 90000:-.
Låter som sagt som en bil i bra brukskick. håller väl med om att att 100' ör lite i överkant på din beskrivning... men inte oävet... har du kikat på de 93orna som bjuds ut för under 90' så kanske du kommer att förstå varför. fipplade slutkörda autobahn ÖK?
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Re: Prisbild på en -88? Behöver råd FORT!
* Du har pendelbälten ska inte låsa när du rycker, så det är OK också
Jo, jag fattar att det är USA-bälten, men själva "låsetknappen" på höger sida är borta/trasig så man får preja med en skruvmejsel för att ta av passagerarbältet.
* är det bara hastmätaren som krånglar, eller är det mer. finns både beggat och de som lagar dessa för vettiga pengar.
Japp. Bara hastighetsmätaren (den slutar räkna ibland och visar inte rätt). Gissa på oxid, glappkontakt eller kalllödningar... alt speed sensorn i lådan (kanske långsökt). Behövs lite nya glödlampor också.
* elspöken får du räkna med, ett tips är att dfu
DFU? Läste på corvetteactioncenter att detta är ett generalfel... kabeln som förser storlar+lås med ström ligger i kläm under stolarna och kortsluts ofta efter ett tag.
* beroende på vad felet är, men det är mycket lätt att ta ut stolen och då ser du de tre motorerna under, de drivs via en slang. inte ovanligt med krångel
Jo, jag har förstått det. (Typ nästan alla bilar jag ringt på har haft fel på stolarna...) Har sett renoveringssatser som kostar upp till ett par hundra dollar per stol om man måste byta allt.
* då är bilen omlackad, kolla NOGA
Varför skulle spindelnäten innebära omlackering? Lacken på övriga bilen ser bra ut... skulle kunna vara omlackerad (anade liiiiiiiiiiiiiiiite antydan till "appelsinyta" på ett ställe (kupebågen) men annars så det bra ut. Ingen garagelackering med damm och knotter i alla fall. (Och omlackering skulle ju kunna vara ett plus på många sätt om det är riktigt gjort...)
* orginal är hopplös mycket dålig kvalité, så det måste nog ses som normalt att den är bytt... kolla dock bakom, det är vanligt att div kabeltalibaner har varit framme och våldfört sig på kablaget.
Har läst det. Tror också att jag läst någonstans att ECM kan vara känslig om man kopplar in andra stereoapparat?
* det är så orginal
vanligt att det läcker från rutorna, går att justera in.
Är ganska van vid det från alla Firebirds jag har haft... : )
* INGA problem, luktar oljan inte brännt så är den fräsch
Jag har aldrig känt hur riktigt bränd Dexron luktar. Möjligtvis anade jag lite grann av en rökig karaktär, men olja i sig luktar ju lite så. Den var absolut inte brunfärgad eller så i alla fall... och lådan var mjuk och fin. Betydligt mjukare än den TH700 som satt i min T/A -87 och som gav upp lite efter att jag hade sålt den.
*fipplade slutkörda autobahn ÖK?
Jo, jag kan tänka mig. Vill dessutom verkligen ha en 80-talare. Dels för att jag kan en del om TPIn och dels för att jag vill ha de digitala mätarna (kollar på för mycket Miami Vice just nu, haha...)Den är ju också hyfsat lätt att underhålla/fixa med tanke på all information som finns och ingen /%/%"# Optispark som slutar fungera när man minst vill.
Tackar hjärtligt för tipsen! Verkar som att det blir en Vette i morgon då.... ska se till att ordna medlemskap sen också. : )
Jo, jag fattar att det är USA-bälten, men själva "låsetknappen" på höger sida är borta/trasig så man får preja med en skruvmejsel för att ta av passagerarbältet.
* är det bara hastmätaren som krånglar, eller är det mer. finns både beggat och de som lagar dessa för vettiga pengar.
Japp. Bara hastighetsmätaren (den slutar räkna ibland och visar inte rätt). Gissa på oxid, glappkontakt eller kalllödningar... alt speed sensorn i lådan (kanske långsökt). Behövs lite nya glödlampor också.
* elspöken får du räkna med, ett tips är att dfu
DFU? Läste på corvetteactioncenter att detta är ett generalfel... kabeln som förser storlar+lås med ström ligger i kläm under stolarna och kortsluts ofta efter ett tag.
* beroende på vad felet är, men det är mycket lätt att ta ut stolen och då ser du de tre motorerna under, de drivs via en slang. inte ovanligt med krångel
Jo, jag har förstått det. (Typ nästan alla bilar jag ringt på har haft fel på stolarna...) Har sett renoveringssatser som kostar upp till ett par hundra dollar per stol om man måste byta allt.
* då är bilen omlackad, kolla NOGA
Varför skulle spindelnäten innebära omlackering? Lacken på övriga bilen ser bra ut... skulle kunna vara omlackerad (anade liiiiiiiiiiiiiiiite antydan till "appelsinyta" på ett ställe (kupebågen) men annars så det bra ut. Ingen garagelackering med damm och knotter i alla fall. (Och omlackering skulle ju kunna vara ett plus på många sätt om det är riktigt gjort...)
* orginal är hopplös mycket dålig kvalité, så det måste nog ses som normalt att den är bytt... kolla dock bakom, det är vanligt att div kabeltalibaner har varit framme och våldfört sig på kablaget.
Har läst det. Tror också att jag läst någonstans att ECM kan vara känslig om man kopplar in andra stereoapparat?
* det är så orginal

Är ganska van vid det från alla Firebirds jag har haft... : )
* INGA problem, luktar oljan inte brännt så är den fräsch
Jag har aldrig känt hur riktigt bränd Dexron luktar. Möjligtvis anade jag lite grann av en rökig karaktär, men olja i sig luktar ju lite så. Den var absolut inte brunfärgad eller så i alla fall... och lådan var mjuk och fin. Betydligt mjukare än den TH700 som satt i min T/A -87 och som gav upp lite efter att jag hade sålt den.
*fipplade slutkörda autobahn ÖK?
Jo, jag kan tänka mig. Vill dessutom verkligen ha en 80-talare. Dels för att jag kan en del om TPIn och dels för att jag vill ha de digitala mätarna (kollar på för mycket Miami Vice just nu, haha...)Den är ju också hyfsat lätt att underhålla/fixa med tanke på all information som finns och ingen /%/%"# Optispark som slutar fungera när man minst vill.
Tackar hjärtligt för tipsen! Verkar som att det blir en Vette i morgon då.... ska se till att ordna medlemskap sen också. : )
/Joseph
Re: Prisbild på en -88? Behöver råd FORT!
Detta stämmer inte, vad jag har förstått så har alla automater DANA 36 bakaxlar dvs den klenare varianten.Jake skrev:Svarar rakt av på dina frågor.
FAKTA:
- Bilen är röd (coupe), röda (godkända) bakljus, med svart inredning och har gått 11000 mil. 3:07 i utväxling och automatlåda.
* Då har du DANA 44 bakaxel, skottsäker och MYCKET eftertraktat
1990 C4, 381 cui, Vortech V2, Victor E-EFI, Autronic SMC, McLeod Street Twin och 6-speed mm mm -inte så mycket "matching numbers" & ofta något som har gått sönder 

Re: Prisbild på en -88? Behöver råd FORT!
Håller med angående bakaxel.bogo skrev:Detta stämmer inte, vad jag har förstått så har alla automater DANA 36 bakaxlar dvs den klenare varianten.Jake skrev:Svarar rakt av på dina frågor.
FAKTA:
- Bilen är röd (coupe), röda (godkända) bakljus, med svart inredning och har gått 11000 mil. 3:07 i utväxling och automatlåda.
* Då har du DANA 44 bakaxel, skottsäker och MYCKET eftertraktat
G44 - Rear axle 3.07 ratio
mvh
MickeW
Även en silverfisk kan glimma till!
____________________________
Corvette C5 Z06 2001
Corvette C4 -96 Lt4 Man. <<< S Å L D >>>
Corvette C4 -93 Lt1 Aut. <<< S Å L D >>>
http://www.corvetten.com
____________________________
Corvette C5 Z06 2001
Corvette C4 -96 Lt4 Man. <<< S Å L D >>>
Corvette C4 -93 Lt1 Aut. <<< S Å L D >>>
http://www.corvetten.com
kolla länken ang. dana 44, har frågat om detta om en -87
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... hlight=z52
men jag tror du har option utrustad bil med z52 paketet, kolla om ratten går 2 varv (vanlig corvette) eller 1 1/2 som ska peka på om jag fattat allt rätt z52 paketet, dvs andra stötdämpare mm...
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... hlight=z52
men jag tror du har option utrustad bil med z52 paketet, kolla om ratten går 2 varv (vanlig corvette) eller 1 1/2 som ska peka på om jag fattat allt rätt z52 paketet, dvs andra stötdämpare mm...
C4 coupé 1987, Z52
Här är en länk till Jonas (JOBY) hemsida. Titta på bilderna där han modifierar sin C4 (bla byte av Dana 36 till 44, här kan du se hur de olika axlarna ser ut), kunde tyvärr inte länka direkt till bilden
http://web.telia.com/~u60505093/index.htm
http://web.telia.com/~u60505093/index.htm
1990 C4, 381 cui, Vortech V2, Victor E-EFI, Autronic SMC, McLeod Street Twin och 6-speed mm mm -inte så mycket "matching numbers" & ofta något som har gått sönder 

Re: Prisbild på en -88? Behöver råd FORT!
Precisbogo skrev:Detta stämmer inte, vad jag har förstått så har alla automater DANA 36 bakaxlar dvs den klenare varianten.Jake skrev:Svarar rakt av på dina frågor.
FAKTA:
- Bilen är röd (coupe), röda (godkända) bakljus, med svart inredning och har gått 11000 mil. 3:07 i utväxling och automatlåda.
* Då har du DANA 44 bakaxel, skottsäker och MYCKET eftertraktat
Vad jag förstår så är det bara utväxlingen som skiljer(enda option jag saknar

Och är du säker på att den är godkänd med röda ljus?.
Att säljaren säger det betyder ingen ting.
Det ska stå F97B inföts tullfritt i registreringsbeviset...
och förarstolen glappar för mig också när man skjuter stolen framåt eller bakåt i bland,glapp ikopplingen.
Centrallåset har nivåer där det liksom hänger sig utan att det egentligen är något synbart fel,oftast när man styrt det från något ställe som används sällan.
Låter som en ganska "normal" -88.
Jake, jag tror inte du har rätt om bakaxeln. G44 står för utväxlingen. Om det är Dana 44 (ovanligt på automatare) så borde det stå G87 på option-listan.
"typ 93ór som gått hälften så långt för under 90000"... Har du tittat på nån av dem? Låter som "lik" i mina öron. Man får ofta vad man betalar för.
Nikke, Z52 har inte andra dämpare (det är Z51) men har snabbare styrväxel (som Z51).
Är bara att läsa på lappen i mittkonsollen vad den har för options.
Jake, jag tror inte du har rätt om bakaxeln. G44 står för utväxlingen. Om det är Dana 44 (ovanligt på automatare) så borde det stå G87 på option-listan.
"typ 93ór som gått hälften så långt för under 90000"... Har du tittat på nån av dem? Låter som "lik" i mina öron. Man får ofta vad man betalar för.
Nikke, Z52 har inte andra dämpare (det är Z51) men har snabbare styrväxel (som Z51).
Är bara att läsa på lappen i mittkonsollen vad den har för options.
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
stötdämpare
Både Z51 och Z52 har Delco bilstein stötdämpare(gula),utan väghållningspaket var dom grå. (tillbehör FG3)Hot Rod skrev:Låter som en ganska "normal" -88.
Jake, jag tror inte du har rätt om bakaxeln. G44 står för utväxlingen. Om det är Dana 44 (ovanligt på automatare) så borde det stå G87 på option-listan.
"typ 93ór som gått hälften så långt för under 90000"... Har du tittat på nån av dem? Låter som "lik" i mina öron. Man får ofta vad man betalar för.
Nikke, Z52 har inte andra dämpare (det är Z51) men har snabbare styrväxel (som Z51).
Är bara att läsa på lappen i mittkonsollen vad den har för options.
vad som skiljer mot Z51 är den hårdare fjädringen,och att tillbehör V01 (heavy duty radiator)ingick.
Z51 fanns bara som tillbehör till manuella coupeer.