Speedshop i florida
-
- Nykomling
- Inlägg: 25
- Blev medlem: ons feb 27, 2008 22:06
- Ort: Stockholm
Speedshop i florida
Halloj!
Nu är det så att polarn ska ner till florida om några dagar och då undrar jag om det finns någon speedshop i dom trakterna? tänkte att han skulle få ta med sig lite msd prylar åt mig.
btw är det här rätt grejer för min -73 med bb
MSD-6420 Ignition Box, MSD 6AL
MSD-8202 Ignition Coil, Blaster 2
MSD-8572 Distributor, Pro-Billet Tach Drive
tacksam för snabba svar då han åker snart...
Nu är det så att polarn ska ner till florida om några dagar och då undrar jag om det finns någon speedshop i dom trakterna? tänkte att han skulle få ta med sig lite msd prylar åt mig.
btw är det här rätt grejer för min -73 med bb
MSD-6420 Ignition Box, MSD 6AL
MSD-8202 Ignition Coil, Blaster 2
MSD-8572 Distributor, Pro-Billet Tach Drive
tacksam för snabba svar då han åker snart...
-
- Nykomling
- Inlägg: 25
- Blev medlem: ons feb 27, 2008 22:06
- Ort: Stockholm
Det är allt rätt
http://www.msdignition.com/dist_11.htm
http://www.msdignition.com/dist_11.htm
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 140
- Blev medlem: lör sep 08, 2007 0:04
- Ort: Falun
Beställ från Summit och låt dem leverera till hotellet.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
-
- Nykomling
- Inlägg: 25
- Blev medlem: ons feb 27, 2008 22:06
- Ort: Stockholm
AL är analog stenålderteknik!
Du såg ju vad som hände med din första motor när avgas ventilen tittade ut genom grenröret.
Med en digital MSD så hade naturligtvis ventilen inte lossnat.
Du såg ju vad som hände med din första motor när avgas ventilen tittade ut genom grenröret.
Med en digital MSD så hade naturligtvis ventilen inte lossnat.

388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Har börjat idag att installera 6 digital.
Med start retard kan du om du har högt komp i motorn ställa in boxen så den backar tändningen 20 grader. Sparar startmotorn och får en snällare piggare uppstart. när du varavar över 800rpm går den tillbaka till inställd förtändning. En skruv
Övre varvtals begränsning. Två skruv
Om du skall köra dragrace så bromsar du ju bilen vid start och står och håller ett visst varvtal. Här kan boxen ställas in att hålla ett inställt varvtal så länge du håller bromsen eller transbreak inne. Två skruv
Kör du med lustgas behäver tändningen backas några grader och detta ställs in så den backar tändningen när du trycker på NOS knappen. Två skruvar.
http://www.msdignition.com/ignition_18_6520.htm
Inställningen behöver väl egentligen göras vid installationen och sedan beroende på hur mycket du vill finlira och justera vid race.
På det hela väldigt enkelt men det mesta är väl överkurs om man inte rejsr mycket.
Start retard är väl det som behövs för motorer som står och nyper vid start. Känns som om det inte finns ström i batteriet.
Alla funktioner kan man köpa extraboxar till en vanlig 6AL, men varför ha extra lådor om man kan ha allt i ett.
Med start retard kan du om du har högt komp i motorn ställa in boxen så den backar tändningen 20 grader. Sparar startmotorn och får en snällare piggare uppstart. när du varavar över 800rpm går den tillbaka till inställd förtändning. En skruv
Övre varvtals begränsning. Två skruv
Om du skall köra dragrace så bromsar du ju bilen vid start och står och håller ett visst varvtal. Här kan boxen ställas in att hålla ett inställt varvtal så länge du håller bromsen eller transbreak inne. Två skruv
Kör du med lustgas behäver tändningen backas några grader och detta ställs in så den backar tändningen när du trycker på NOS knappen. Två skruvar.
http://www.msdignition.com/ignition_18_6520.htm
Inställningen behöver väl egentligen göras vid installationen och sedan beroende på hur mycket du vill finlira och justera vid race.
På det hela väldigt enkelt men det mesta är väl överkurs om man inte rejsr mycket.
Start retard är väl det som behövs för motorer som står och nyper vid start. Känns som om det inte finns ström i batteriet.
Alla funktioner kan man köpa extraboxar till en vanlig 6AL, men varför ha extra lådor om man kan ha allt i ett.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518