Det eviga tjatet om sidepipes!

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Rackarfalk
Nykomling
Nykomling

Det eviga tjatet om sidepipes!

Inlägg av Rackarfalk »

Efter att jag fått igång bettan som stått still i 7år känner jag ett stort sug efter v8muller som 2"systemet som sitter på inte levererar. Så jag vill självklart skaffa sidepipes som alla andra :P

Nu är det så att det redan sitter headers på som är 2" till 4" utgång. Så för att slippa lägga alla pengar på headmans side headers tänkte jag bara köpa själva sidepipet och försöka få ihop det med grenrören som redan sitter på går det att köpa kopplingen mellan eller måste man bygga själv? tänker mest på plattan man skruva fast i headersen. och vilken storlek ska jag ha på röret? motorn är en 396

Har kollat igenom alla trådar om sidepies men inte fått riktigt klart för mig vad jag ska köpa för insatser. reverse och glasspack verkar ju inte riktigt va några höjdare. Och isborrar har jag hört ger ifrån sig ett metaliskt ljud, så hur har ni löst det för att inte tappa ljud och kraft? skulle helst villja köpa färdigt och inte bygga själv..

Sen en sista liten fråga.. ska köpa mig ett par coys c5 18" och vill ha 235 fram och 265bak men vilken profil blir bäst på dessa däck?
crf_450
Nykomling
Nykomling

Re: Det eviga tjatet om sidepipes!

Inlägg av crf_450 »

bara en fråga är ute efter coys 18" mä var har du tänkt o köpa dom.?? ev vad är de för pris du fått på 18"
Rackarfalk
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Rackarfalk »

http://www.gotrading.se/ har dom för 14999 i krom 8" breda har inte hittat billigare, om man inte tar dom från staterna
crf_450
Nykomling
Nykomling

Inlägg av crf_450 »

har du ringt o kollat med dom??? 18" med däck.??????? jag var där då skulle dom ha 19900kr med däck o för 20" 21500kr fattar inget
Rackarfalk
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Rackarfalk »

18krom bara fälgar kostar 14990..

har bestämt mig för att köra polerade 18" ist, billigare och nästan lika bra finish... sen slipper man att kromet ramlar av om man kelar med en trottoarkant

Men kan inte riktigt bestämma mig vilken bredd och profil jag ska ha.. fälgarna blir 8.5" breda, Nån som vill tycka till?
Skriv svar