Headers
Headers
E på gång att beställa headers till bilen. Tänkte höra om ngn har något speciellt märke att rekomendera el avråda ifrån. Har tittat lite på Hooker och Tpis. Ska man satsa på "painted" el "coated", el dom blir lika fula med tiden oavsett? skiljer ju en hel del i pris... Funderar även lite på det här med avgasreningen... vad gör man där? ska man beställa med el utan egntligen? Om man nu väljer att köra utan, hur påverkar detta resten av bilen med tanke på databox osv...
Får den hjärnsläpp om man inte kopplar in dom el vad händer?
Bilen är en 85a så min tanke är väl att slopa Catten oxå, även om jag e medveten om att det kan bli gnäll på besiktningen om det. tacksam för tips. mvh Lasse
Får den hjärnsläpp om man inte kopplar in dom el vad händer?
Bilen är en 85a så min tanke är väl att slopa Catten oxå, även om jag e medveten om att det kan bli gnäll på besiktningen om det. tacksam för tips. mvh Lasse
Antar att Hookers och Tpis är dom bättre på marknaden, jag har köpt Hedman, men enbart för att dom var billiga på summit och skulle ändå beställa massa annat (759:-/paret). Med eller utan, antar att du menar EGR rören, dom blir de inga felkoder på. Kör själv utan pump, givare, och rör.
Dom coatade håller bättre än dom lackade+mindre värme
Dom coatade håller bättre än dom lackade+mindre värme
Ok. låter ju bra det där. Har haft funderingar att även ta bort pumpen och allt vad som där hör till, men även där va jag fundersam om det skulle funka. Men det gör det ju uppenbart då. Hade ju rensat upp en del i motorrummet om man kan få bort alla Egr-rören och liknande. Min Egr fungerar ändå inte, har lagt ner massor av tid på att få det systemet att funka men vill sig inte så då kan jag lika väl ta bort alltihop.barracuda skrev:Antar att Hookers och Tpis är dom bättre på marknaden, jag har köpt Hedman, men enbart för att dom var billiga på summit och skulle ändå beställa massa annat (759:-/paret). Med eller utan, antar att du menar EGR rören, dom blir de inga felkoder på. Kör själv utan pump, givare, och rör.
Dom coatade håller bättre än dom lackade+mindre värme
759 kr/ paret låter ju vansinnigt billigt. Vad det långa el korta du köpte då? Dom jag hittat hamnar på ca 7500kr inkl y-pipan. lite skillnad då typ...
barracuda skrev:Dom är långa, beställde från summit, blev ca 1250:- innan dom var hemma, men som sagt så är kvaliten inte att jämföra med hooker eller tpis. Färgen lossnade bara man kom åt dom lite, men har blästrat dom å ska lacka dom i en bättre färg.
Lägger upp en bild på dom
Hej passar dom till min 89:as corvette ? Har du partnumber på dom hos summit.
Följde y pipan med eller var man tvungen att köpa en sån ?
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Tackar , var fick du y pipan ifrån ?
Jag vill ha så jag kan behålla air systemet , finns det sånna ?
Jag vill ha så jag kan behålla air systemet , finns det sånna ?
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
headers
Hei jeg har kjøpt TPIS headers fra USA.
De er coated. Det er en stor fordel da de ser fine ut etter flere år. De gir også mye mindre varme i motorrummet. Overraskende lav temperatur.
De er enke å installere og det behøvs ikke å gjøre noe for å benytte standard aggregater eller utstyr som er standard på bilen.
Det eneste jeg måtte gjøre var å file litt av staget som går fra dynamoen til støttepunktet slik at denikke tok borti headersen. Pluss en bold som jeg måtte skifte fra vanlig sekskant huvud til umbraco eller torx.
Dersom du skal ha luft til katalysator må det lages et nytt rør eller slange.
Jeg er mycket fornøyd med mine headers!
Jan-Erik.
Jeg bestillte den direkte fra TPIS og den kom fort og priset er lavt i forhold til hva man betaler i Sverige hos TPIS forhandleren der.
Jeg betalte 750 dollar + 100 dollar i frakt da hadde jeg runners og innsug inkludert i frakten. Det blir billigere enn nesten 15000 i sverige
De er coated. Det er en stor fordel da de ser fine ut etter flere år. De gir også mye mindre varme i motorrummet. Overraskende lav temperatur.
De er enke å installere og det behøvs ikke å gjøre noe for å benytte standard aggregater eller utstyr som er standard på bilen.
Det eneste jeg måtte gjøre var å file litt av staget som går fra dynamoen til støttepunktet slik at denikke tok borti headersen. Pluss en bold som jeg måtte skifte fra vanlig sekskant huvud til umbraco eller torx.
Dersom du skal ha luft til katalysator må det lages et nytt rør eller slange.
Jeg er mycket fornøyd med mine headers!
Jan-Erik.
Jeg bestillte den direkte fra TPIS og den kom fort og priset er lavt i forhold til hva man betaler i Sverige hos TPIS forhandleren der.
Jeg betalte 750 dollar + 100 dollar i frakt da hadde jeg runners og innsug inkludert i frakten. Det blir billigere enn nesten 15000 i sverige