Dragradialer, vilka erfarenheter har ni?
Dragradialer, vilka erfarenheter har ni?
Funkar det att köra på gatan med dragradialer?
Har kikat lite Nitto 555 som lär skall ha bra sidostabilitet och funka även som gat däck.
En nackdel är att till mina 16" fälgar finns bara 245/50 däck att välja, ganska smalt alltså.
Är det någon som har erfarenhet av Nitto 555?
http://www.nittotire.com/#index%2Etire%2Ent555r
Har kikat lite Nitto 555 som lär skall ha bra sidostabilitet och funka även som gat däck.
En nackdel är att till mina 16" fälgar finns bara 245/50 däck att välja, ganska smalt alltså.
Är det någon som har erfarenhet av Nitto 555?
http://www.nittotire.com/#index%2Etire%2Ent555r
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Inte nitto men M/T Street radial 275 kör jag med. Och jag tar sällan av dom. Bara om jag ska köra långresor med vetten. Fantastiska däck!! Greppar så bra det kan både på asfalt och på strippen.
E det NT01 du sucktar efter igentligen? För 555:orna ser mer ut som vanliga däck med bättre gummi. Dom fastnar nog inte lika bra... Men dom e ju klart bättre än vanliga radial såklart.
E det NT01 du sucktar efter igentligen? För 555:orna ser mer ut som vanliga däck med bättre gummi. Dom fastnar nog inte lika bra... Men dom e ju klart bättre än vanliga radial såklart.
Vad har du för fälgar på din kärra och hur breda är de?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
- Corvgubben
- Rookie
- Inlägg: 69
- Blev medlem: fre jan 11, 2008 17:44
- Ort: Åkersberga
Tja Gbak!
Fick min C6-import klar för trafik i veckan. På den sitter det Nitto 555 Extreme ZR. Tyvärr har jag inte hunnit testa dom fullt ut än och dessutom har jag ingenting att jämföra med. Tycker dock att man borde ha koll på vad som funkar i USA där det finns så mycket Corvetter. Men jag testade i ca 150 blås och tyckte att bilen slingrade sig, men det kan ju bero på flera faktorer, t ex att det var dubbspår i asfalten eller att hjulinställningen ej är helt OK. Bilen har gått 3500 mil. Har dessutom hört att däcken blir mer spårkänsliga ju slitnare dom är. Original på C6, Z51 är annars GoodYear Pilot F1, om jag minns rätt. Följer debatten med intresse. Ha re bra / Carle
Fick min C6-import klar för trafik i veckan. På den sitter det Nitto 555 Extreme ZR. Tyvärr har jag inte hunnit testa dom fullt ut än och dessutom har jag ingenting att jämföra med. Tycker dock att man borde ha koll på vad som funkar i USA där det finns så mycket Corvetter. Men jag testade i ca 150 blås och tyckte att bilen slingrade sig, men det kan ju bero på flera faktorer, t ex att det var dubbspår i asfalten eller att hjulinställningen ej är helt OK. Bilen har gått 3500 mil. Har dessutom hört att däcken blir mer spårkänsliga ju slitnare dom är. Original på C6, Z51 är annars GoodYear Pilot F1, om jag minns rätt. Följer debatten med intresse. Ha re bra / Carle
I himlen kör alla Corvette!
Frisk:
Vad har du för backspace på dem?
Vad har du för backspace på dem?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Sticker däcken utanför skärmkanten?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
nja.. Man får göra en liten modifikation, en corv1-micke special, för att inte däcket ska ta i i skärmkanten vid kraftig acceleration. Men den e enkel och bra. Vet att vissa får flytta på handbromsvajjerstaget men jag behövde inte det.
Det bara "bullen" på däcket (ballongen) som sticker ut i stort sett.
Det bara "bullen" på däcket (ballongen) som sticker ut i stort sett.
"corv1-micke special" ??
Är det en extra platta på trainingarmen så att gummidämaren som sitter på ramen bottnar lite tidigare?
Att du sluppit flytta handbroms infästningen beror just på att du har en rel liten backspace på 3,5".
Efter att jag flyttat min infästning så kan jag ha 5" backspace fast då hamnar kompositfjädern väldigt nära fälg kanten, jag har då 16" fälgar.
Med 17-18" fälg så är det problemet borta.
I princip så borde man kunna klämma in 17/18" 9,5" breda fälgar med 275-295'or på.
Är det en extra platta på trainingarmen så att gummidämaren som sitter på ramen bottnar lite tidigare?
Att du sluppit flytta handbroms infästningen beror just på att du har en rel liten backspace på 3,5".
Efter att jag flyttat min infästning så kan jag ha 5" backspace fast då hamnar kompositfjädern väldigt nära fälg kanten, jag har då 16" fälgar.
Med 17-18" fälg så är det problemet borta.
I princip så borde man kunna klämma in 17/18" 9,5" breda fälgar med 275-295'or på.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h