Jordas strömen som ska till tutan i rattstången eller skickas + strömen vidare ut till tutan
Torkarmotorn
Har köpt en ny motor som jag monterade i dag.Det enda som hände var att motorn gick runt 1 varv,sen så hände det inte så mycket mera.Om jag trycker in brytaren i kupen som man reglerar torkarn med så hör man att ett relä slår till.Vad kan vara fel
Jag köpte en sprillans ny torkarmotor till min 78:a på Hansen Racing och fick samma problem, den stånkade till en gång och sedan hände det inget mer.
Trodde förstås att jag kopplat ngt fel men till slut åkte jag tillbaka till Hansen och fick torkarmotorn utbytt. Den jag fick istället funkade precis som den skulle !
Angående tutan så jordas den enligt elschemat i rattstången.
Antar att din årsmodell också har ett relä för tutan ?
I sådant fall funkar det så att reläet matas med +12V och att dragspänningen för reläet aktiveras vid jordning av reläkretsen, när du trycker på tutknappen, och skickar +12V till reläet och sluter detta så att +12V skickas till signalhornen som i sin tur är jordade till ramen.