Hejsan,
Första turen för i år är avklarad och till min glädje utan större problem =)
Hon hoppade igång fint efter lite tjatandes på startern o sen gick hon kanon!
Problemet kom först efter en 20-25 minuters åkande (cruising). Den börjar tveka precis i det ögonblicket man ger gas, men bara exakt under den tidpunkten. Hur fin som helst på tomgång och inga tendenser till att dö. Förgasarn är nyjusterad så jag tvivlar på att problemen ligger där. Känns som om den får för lite/mycket bränsle precis när man ger gas, när man kommer förbi tvekandet och möter med mera gas så drar hon på som vanligt, enbart en viss tvekan precis vid pådrag.
Vad kan problemet vara? Tändsystemet är nytt med diverse saker bytta: Detta uppstår bara efter en tids åkande, ej när den e kall.
Stift
Kablar
Fördelare (brytarlös org.)
Tändspole
Motor är en 350 med en holley 650 fugge
Förslag och ideer mottages tacksamt =)
MVH Danne
Problem vid varm motor!
Problem vid varm motor!
--|Corvette Stingray -69|--
banracer&glidare
banracer&glidare
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Tjena,
- Kolla om du har hel(a) backventil(er) i accpumparna. (Lite brunt "papaply" i baljan på undersidan av flottörhusen) samt att länkagen är tajt justerade, så det inte finns glapp.
- Är det en original eller lätt trimmad motor och du har köpt en beggad 'skruvad' fugge. Kolla då så inte trottelbladen är borrade för då blir transferportarna fel. (Svetsa igen hålen)
//Lasse
- Kolla om du har hel(a) backventil(er) i accpumparna. (Lite brunt "papaply" i baljan på undersidan av flottörhusen) samt att länkagen är tajt justerade, så det inte finns glapp.
- Är det en original eller lätt trimmad motor och du har köpt en beggad 'skruvad' fugge. Kolla då så inte trottelbladen är borrade för då blir transferportarna fel. (Svetsa igen hålen)
//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'