Jo funderar på att köpa sådana hära: Corvette Trailing Arms, 2" Off-Set, Heavy Duty, 1963-1982
Available With Standard Off Set (P/N 23265)
Off-Set arms can accept 2" over the standard tire size and still give you the same recommended factory alignment. This added off-set dimension allows the weight to be centered so you get less wear and tear on the wheel bearings. Trailing arms are treated with rust prohibiting primer and epoxy paint and are supplied with polyurethane bushings. The product is built with ¼" C channel to eliminate water build up in your trailing arms.
Någon som har köpt sådana?
Tänkte om man köper sådana så kan man ha 10" breda fälgar.Men vilket ET mått ska man då ha på fälgarna?Nu har man 3,75" i backspacing om jag minns rätt,då borde man alltså ha 5,75" med dessa armar då eller hur blir det
bra tråd har också suttit och funderat på sådana. min fundering har då varit hur man gör med krängningshämmaren finns de annan infästning och kortare krängare eller får man helt enkelt skippa dom då där jag kollat på trailing arms rekomenderar dom 5" i backspacing till 10".
Det är samma infästningar som för original det enda som är offset är den främre armen resten är lika.5 " backspacing låter rimligt (utan att ha kollat).Annars tar det nog i ramen.Krängningshämmaren tar också lite plats
Har offset trailingarmar på min 69coupe med 10" fälg 0 offset.
fick göra en spacer för fälgen tog i fjädern den är sänkt lite så änden på fjädern går precis kant i kant på fälg ringen. hade 275 50 15 på förut och dom gick precis fritt från skärm kanten satte sedan dit 275 60 15 men dom tar i så det blir till att byta igen det är lite otäkt att åka när det tar i och man vet att det är bara plast . så om jag mins rätt så skulle en 10" fälg med 4 3/4 back space passa på min bil utan att ta i något . men tänk på att när bilen hissas eller fjädrar ut så kommer fälgen närmare fjäder änden