Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
34 år och det tog 33 av dem innan jag kom till Corvette insikt..!!!
Har 2 andra leksaksbilar också, men nu är det mest vette som gäller... men den är också lite mer användarvänlig.
Bara för att jämna ut lite här - ja e 42 - och skaffade min 1:a bara för några dagar sedan - men nu lär den bli en del av familjen - tur att ungarna e stora så man slipper ha dom i bilen - bilen är en 75:a på pappret men en 79 i verkligheten (havell nått me avgasjoX o göra troja)
oj e man redan 38... kört "egen" corvette nu i 10 år... farsan ville inte låna ut sin bil till oss söner längre så då fick vi skaffa egna... e nu inne på min 3:e...
Köpte min första Corvette 1974 (-69 427 cab) - i onsdags köpte jag min andra (-92 coupe).
Vi ses!
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare www.VetteParts.se
Fan va Coooolt.
Dom "grå tinningarnas charm".
Bra låt dessutom.
Nostalgi!
//Svempa
Corvette Coupe 69 (-82-87)
Corvette Coupe 69 (-96-99)
Corvette Coupe 68 327/300(-00-11)
Corvette Coupe 68 427/390(-11-13)
Corvette Coupe 70 454/390(-09-14)
Corvette Coupe 65 327/300(-10->)
Corvette Cab 69 (-14->) http://www.c3-restorer.se
Ja man är ju 47år ung. Ägare till två C3or, en 75a coupe och en -68 cab.
Innan det har man bla varit ägare till två fina C3or och en riktigt häftig -57 Bel-air.
Mvh
Pär
Tvungen att tänka ...hur gammal....kommer fan inte på det
minnet sviker född-59 så 27år har jag fyllt i alla fall
Ägare av en -69 cab i delar och ägde förut en -75 cupe som va hel.
43 år i nov köpte min första vette i aug i år en röd,c5-97 knappt 8k på mätarn funkar kanon helnöjd Innan dess satte jag fast i supra träsket i 8år men blev trött på det där trimma skruvandet iaf förtillfället..tycker detta är mer en glidarbil men skit snygg sådan är helnöjd ångrar inget ...
Livsnjutare,En dag i taget =),svag för corvette c5 z06
Im back!
Corvette c5 targa-97 såld
Corvette c5 targa -99 såld
Corvette c6 han -05 såld
Corvette c6 competion -08 såld
Mikael Jarl Laholm
Nice car skrev:43 år i nov köpte min första vette i aug i år en röd,c5-97 knappt 8k på mätarn funkar kanon helnöjd Innan dess satte jag fast i supra träsket i 8år men blev trött på det där trimma skruvandet iaf förtillfället..tycker detta är mer en glidarbil men skit snygg sådan är helnöjd ångrar inget ...
Nice car skrev:43 år i nov köpte min första vette i aug i år en röd,c5-97 knappt 8k på mätarn funkar kanon helnöjd Innan dess satte jag fast i supra träsket i 8år men blev trött på det där trimma skruvandet iaf förtillfället..tycker detta är mer en glidarbil men skit snygg sådan är helnöjd ångrar inget ...
Ångrar du inget???
Näe bytet från supra till corvette eller vad menar du
Im back!
Corvette c6 han -05 såld
Mikael Jarl Laholm
Nice car skrev:
Näe bytet från supra till corvette eller vad menar du
Ångrar kanske va fel ord... du vill kanske ha en annan bil menar jag
Tycker inte jag!ångrar inte bytet av bil till Corvette hade igång den idag varmkörde den en liten runda går grant
Im back!
Corvette c6 han -05 såld
Mikael Jarl Laholm
jasså du menar den är såld nu sen en vecka lagt den defenitivt bakom mig nu hehe lika bra det hade ändå inte kosingen till den ok Fattar Frisken
Im back!
Corvette c6 han -05 såld
Mikael Jarl Laholm
50 år ung och med ett intresse för bil,båt och hoj som följt mig genom hela mitt liv.
Jag har med min ålder fått en insikt om att man väljer att bli "gammal" i sinnet eller inte.
Vid 45 års ålder köpte jag en Camaro -86:a Z28 när en kompis ställde frågan: Varför köpte du inte en Volvo istället?
Då insåg att vi lever på olika planeter....
Man väljer aktivt att bli "gubbe" eller äldre kille, barnasinnet sitter i huvudet även om förpackningen börjar bli skrynklig..
Senast redigerad av RolleZ den lör jan 05, 2008 0:56, redigerad totalt 1 gånger.
Corvette -92, LT1, 6-växlad manuell låda, targatak och röd.