Permanent anslutning av CTEK

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
henrikmmx
Rookie
Rookie

Permanent anslutning av CTEK

Inlägg av henrikmmx »

Köpte mig en CTEK laddare med möjlighet att ansluta den permanent. Hur har ni löst detta på era bilar? Det verkar som jag måste koppla bort batteriet helt för att kunna få på kontakterna till laddaren. Kanske någon som har kopplat till + på Fuse box och - i karossen i stället?
Användarens profilbild
Tommy Larsson
Rookie
Rookie

Re: Permanent anslutning av CTEK

Inlägg av Tommy Larsson »

henrikmmx skrev:Köpte mig en CTEK laddare med möjlighet att ansluta den permanent. Hur har ni löst detta på era bilar? Det verkar som jag måste koppla bort batteriet helt för att kunna få på kontakterna till laddaren. Kanske någon som har kopplat till + på Fuse box och - i karossen i stället?
Hej Henrik.
Har du inte två anslutningar på batt som inte kabelskorna sitter på?
Har du det använd dom.
Användarens profilbild
Twisted
Rookie
Rookie

Inlägg av Twisted »

Jag har original batteriet med original anslutningarna (C5 -00) och det var bara att ansluta dierkt på dom.
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Permanent anslutning av CTEK

Inlägg av vette.se »

henrikmmx skrev:Köpte mig en CTEK laddare med möjlighet att ansluta den permanent. Hur har ni löst detta på era bilar? Det verkar som jag måste koppla bort batteriet helt för att kunna få på kontakterna till laddaren. Kanske någon som har kopplat till + på Fuse box och - i karossen i stället?
Sätt jorden på jordskruven i ramen(sitter i ramen i kanten på plastskyddet som går runt batteriet) och plus på skruven vid säkringsboxen - du slipper då strula med anslutningar på själva batteriet.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
henrikmmx
Rookie
Rookie

Inlägg av henrikmmx »

tackar, ska prova :)
Daviper
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av Daviper »

vette.se skrev:
Sätt jorden på jordskruven i ramen(sitter i ramen i kanten på plastskyddet som går runt batteriet) och plus på skruven vid säkringsboxen - du slipper då strula med anslutningar på själva batteriet.

Gjorde precis som du sa Anders och som vanligt fungerar det perfekt - stort tack!

Minus:
Bild

Plus:
Bild

Inkopplat och klart:
Bild
1994 Dodge Viper RT/10: 505 Hk/720 Nm
2000 Corvette C5 FCR: 400 Hk/550 Nm
Nice car
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Nice car »

jag fick en c-tek av tomten och köpte till en adapter till cigg uttaget kopplade ihop det pluggade in laddaren i cigg uttaget ,verkar funka fint ganska smidigt sätt faktiskt :D
Livsnjutare,En dag i taget =),svag för corvette c5 z06
Im back!
Corvette c5 targa-97 såld
Corvette c5 targa -99 såld
Corvette c6 han -05 såld
Corvette c6 competion -08 såld
Mikael Jarl Laholm
Skriv svar