På senare tid (har haft bilen i ett halvår) så har den böjat vägra starta ibland. är bara startmotorn som inte vill, är ström på allt annat. Vad jag har förstått så beror det på att jag har vanliga låssmedskopierade nycklar till den?! Och det hade väl vart enkelt att lösa om jag vetat koden, men jag har inga orginalnycklar att mäta upp. Hur ska man göra? Finns det något bra förbikopplingssätt utan att man behöver veta koden?
MVH Robert
nyckelbråk- startar inte
Om din bil inte går igång p.g.a VATS så lagras kod 46 i ECM:n
http://members.shaw.ca/corvette86/Code%2046.pdf
Om man vill koppla bort motståndsavkänningen i nyckeln så sätter dom flesta in ett likadant motstånd på kabeln som går upp till tändningslåset.
Det sitter en skarv om du följer kabeln från tändningslåset.
Kanske skarven eller motståndet är glappt/fel värde ?
En annan metod är att tvångsköra startmotorn medans du har tändningen på , om den då startar så är ditt fel inte VATS utan förmodligen ett relä.
VATS kopplar bort spridarna och startmotorn.
VATS går att mappa bort i ECM
Pelle
-90 CAB ZF6
http://members.shaw.ca/corvette86/Code%2046.pdf
Om man vill koppla bort motståndsavkänningen i nyckeln så sätter dom flesta in ett likadant motstånd på kabeln som går upp till tändningslåset.
Det sitter en skarv om du följer kabeln från tändningslåset.
Kanske skarven eller motståndet är glappt/fel värde ?
En annan metod är att tvångsköra startmotorn medans du har tändningen på , om den då startar så är ditt fel inte VATS utan förmodligen ett relä.
VATS kopplar bort spridarna och startmotorn.
VATS går att mappa bort i ECM
Pelle
-90 CAB ZF6