1:a vintern med vetten och dags att gå i idé på söndag.
Tacksam för lite tips! Ex. bränslestillsats eller inte? Bränslemängd?
Batteri, Avlastning, ex: lätta karrossen vid lyftpunkterna och lägga fyra träbitar under? Pumpa upp däcken extra mycket? o.s.v, o.s.v.
Har någon en länk till olika tips o tricks?
Lasse
Vinterförvaring
Vinterförvaring
Corvette C4 1992 Cab
jag brukar lägga i en flaska k sprit i tanken , underhållsköra lite och flytta den fram och tillbaka för att inte få plattor på däcken. Fick det på camaron när den stod länge pga motorras.
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
tänkte starta en liknande tråd, men kan väll lika gärna skjuta in min fråga här...
frågan är kallgarage, så här ligger det till, bor just nu på landet med ett kall garage, men har tillgång till ett varmare garage ialla fall hos mina föräldrar dock 2 mil bort.
min tanke var att under vintern fixa till det lite på bilen detta görs ju enklast med att palta på sig lite mer kläder o knalla ut (vilket skulle underlätta för familjens situation, då det finns en liten parvel på drygt 1 mån)
kan karossen ta skada i kallgarage ? dator displayen (mätarna)håller den ?? något annat som ni rekomenderar man ska göra ?
frågan är kallgarage, så här ligger det till, bor just nu på landet med ett kall garage, men har tillgång till ett varmare garage ialla fall hos mina föräldrar dock 2 mil bort.
min tanke var att under vintern fixa till det lite på bilen detta görs ju enklast med att palta på sig lite mer kläder o knalla ut (vilket skulle underlätta för familjens situation, då det finns en liten parvel på drygt 1 mån)
kan karossen ta skada i kallgarage ? dator displayen (mätarna)håller den ?? något annat som ni rekomenderar man ska göra ?
C4 coupé 1987, Z52
Vid val av kallgarage skulle jag rekommendera att du efter sedvanlig tvätt osv låter vetten torka ordentligt i varmgaraget.
Som mångårig husvagnsägare får man lära sig att gummilister
som möter plast "spränger" om de innehåller fukt/vatten när tempen går ned ordentligt. Särskilt om listerna är några år. Se också upp om du har
krackeleringar i lacken, samma srängverkan kan uppstå. Efter tork, kör över bilen till kallgaraget i lämpligt väder. Lägg inte på överdrag som
skapar kondens, det måste andas. Proffsöverdrag är bäst men även vanliga lakan från REA på Jysk brukar bli billigt o bra. Glöm för allt i världen inte det årliga obligatoriska glykoltestet.
Lasse
Som mångårig husvagnsägare får man lära sig att gummilister
som möter plast "spränger" om de innehåller fukt/vatten när tempen går ned ordentligt. Särskilt om listerna är några år. Se också upp om du har
krackeleringar i lacken, samma srängverkan kan uppstå. Efter tork, kör över bilen till kallgaraget i lämpligt väder. Lägg inte på överdrag som
skapar kondens, det måste andas. Proffsöverdrag är bäst men även vanliga lakan från REA på Jysk brukar bli billigt o bra. Glöm för allt i världen inte det årliga obligatoriska glykoltestet.
Lasse
Corvette C4 1992 Cab
jag kör kallgarage som håller kanske runt nollan , slår på värme när jag jobbar med bilen , byggfläkt , har aldrig genom dom senaste 11 vintrarna haft problem .
Vit 1989 Corvette
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram