Jag märkte att tempmätaren var ur funktion eftersom nålen knappast lämnade botten.
Var hos min lokala Mekonomen-butik och beställde en ny eftersom dom säljer Hansens sortiment med snabb service.
Dessvärre visade det sig nu när jag skulle byta givaren att det var fel givare jag fått, gängan är alldeles för stor jämfört med den som sitter i motorn...trist men vad gör man?
Någon som har en rätt beteckning på tempgivaren till en 350-motor så att jag kan få bytt till korrekt givare?
Korrekt beteckning på tempgivaren?
- CoolvetteC3
- Corvettefantast
- Kontakt:
-
- Corvetteälskare
- CoolvetteC3
- Corvettefantast
- Kontakt:
Jag köpte givaren på ebay och enligt säljaren skulle den passa i 1970-78 års Corvetter.Björn Leidelöf skrev:Jag skulle gissa att du fått rätt givare för originalgivarna är rätt stora. Det är inte så att det redan sitter en adapter på insuget/motorn som du först måste skruva bort? Ungefär vilken diameter är det på givaren vid gängorna?
Mvh, Björn
När jag skulle montera den så var det tydligt att givaren var för stor jämfört med den som sitter i motorn.
Jag mätte den som sitter i och fick den till cirka 16 millimeter, jag tror det är 5/8-dels tum mot den jag fick från säljaren som mätte 22 millimeter, tror det är 7/8".
Givaren sitter monterad mellan cylinder 1 och 3, på toppen och insuget har jag inte hittat någon givare.
Motorn är inte originalmotorn men gjutnumret påstår att det är en 1977-78 350 och då tog jag för givet att det var den jag skulle ha.
Har kollat och det sitter ingen adapter men jag har fixat det med Hansen´s hjälp, dom har hittat den givaren jag behöver och har fått en passande givare redan.