Hej, ännu en fråga..
Har på min -73:a en svart liten behållare (ca 1 l) under spolarvätskebehållaren på förarsidan. Går bla en vacumslang dit från förgasaren. Vad är denna behållare till för. Kan ju misstänka att det kan vara nån form av vacumbehållare men vad betjänar den isåfall. Har ju en stor längst fram till lamporna och bromsarna har väl en egen ovanför.
Det står Rochester på den, kan det vara nånting som hörde ihop med min gamla förgasare (har en Edelbrock nu).
Nån som kan hjälpa mig med detta?
Mvh David
mystisk svart behållare
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 102
- Blev medlem: tor apr 21, 2005 6:55
- Ort: Bollebygd
burk
Jag undrar samma sag ,kan man plugga dom slangarna? då kanske man får bättre vacum över lag eller? 

Corvette -73 th400
Jag plockade bort allt som kom från tanken och förgasaren och pluggade allt i samband med tankbyte.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Tackar för det svaret!!
Har följt slangarna ordentligt nu och sett att jag har både "Full-time vacuum port" och "PCV valve port" på förgasaren kopplat via nån form av backventil på vänstra ventilkåpan till den svarta lådan.
Blev lite nyfiken på vad PCV valve port vad för något och sökte runt lite. Verkar rätt vettigt att ha PCV:n rätt inkopplad.
Tänker ju plocka bort den svarta lådan med tillhörande slangar och koppla PCV istället.
Är det bara att dra en slang från PCV porten på förgasaren till förarsidans ventilkåpa för att det skall fungera?
Får för övrigt tacka alla på detta forum för den fantasiska hjälpen amatörer som jag får här
//David

Har följt slangarna ordentligt nu och sett att jag har både "Full-time vacuum port" och "PCV valve port" på förgasaren kopplat via nån form av backventil på vänstra ventilkåpan till den svarta lådan.
Blev lite nyfiken på vad PCV valve port vad för något och sökte runt lite. Verkar rätt vettigt att ha PCV:n rätt inkopplad.
Tänker ju plocka bort den svarta lådan med tillhörande slangar och koppla PCV istället.
Är det bara att dra en slang från PCV porten på förgasaren till förarsidans ventilkåpa för att det skall fungera?
Får för övrigt tacka alla på detta forum för den fantasiska hjälpen amatörer som jag får här

//David