Bensin till förgasaren
Bensin till förgasaren
Jag har problem med att starta bilen när den har stått en stund ca 2min eller mer.Jag får köra länge på starten innan den går igång.
Jag har märkt att den tömmer ledningen från förgasaren till pumpen på bara någon minut,(jag har ett filter på den ledningen så jag ser att det är tomt ). Så när jag skall starta så ser jag att innan filtret är fullt starta inte bilen.
Är det någon som vet vad detta kan vara, är det förgasaren eller pumpen för så skall det väll inte vara.
Har en -72 med 350 motor med mekanisk pump.
Jag har märkt att den tömmer ledningen från förgasaren till pumpen på bara någon minut,(jag har ett filter på den ledningen så jag ser att det är tomt ). Så när jag skall starta så ser jag att innan filtret är fullt starta inte bilen.
Är det någon som vet vad detta kan vara, är det förgasaren eller pumpen för så skall det väll inte vara.
Har en -72 med 350 motor med mekanisk pump.
AH Performance
Du bör montera filtret INNAN pumpen, så du inte får in skiten i pumpen.
Ofta (iallafall QuadraJet förgasare) finns ju filter i förgasaren redan.
När det gäller ditt problem, så finnas det alltid en viss mängd bensin i flottörhuset, som bör räcka för att få igång motorn och hålla den igång tills du ha fullt tryck i ledningarna.
Om motorn är kall, brukar åtminstone jag få pumpa ett par gånger alternativt hålla pedalen i mattan när man startar
Ang ditt problem, så är det väl som många har problem med... dvs att startmotorn är för varm kanske?
Ofta (iallafall QuadraJet förgasare) finns ju filter i förgasaren redan.
När det gäller ditt problem, så finnas det alltid en viss mängd bensin i flottörhuset, som bör räcka för att få igång motorn och hålla den igång tills du ha fullt tryck i ledningarna.
Om motorn är kall, brukar åtminstone jag få pumpa ett par gånger alternativt hålla pedalen i mattan när man startar

Ang ditt problem, så är det väl som många har problem med... dvs att startmotorn är för varm kanske?
Jag har problem med detta även om bilen bara har varit igång några minuter och sen stannar, och efter någon minut så är ledningen tom och jag får kör på starten tills jag ser att det kommer bensin i filtret då starta den med en gång, då borde flotörhusen vara fulla tycker man.
Jag har blåst i ledningen som går till pumpen men där är det helt stopp så man kan undra var bensinen tar vägen, men om jag blåser i ledningen som gå till förgasaren så går det lätt att blåsa. När flotörhusen är fulla så skall det väll vara stopp där när man blåser. Det är inget fel på startmotorn den snurrar på bra.
Jag har blåst i ledningen som går till pumpen men där är det helt stopp så man kan undra var bensinen tar vägen, men om jag blåser i ledningen som gå till förgasaren så går det lätt att blåsa. När flotörhusen är fulla så skall det väll vara stopp där när man blåser. Det är inget fel på startmotorn den snurrar på bra.
AH Performance
Jag kör med Mallory och har bara bra erfarenhet. Men kanske nån annan vet mer om vilka olika som finns. Sen vilken du ska ha kan jag tyvärr inte hjälpa dig med 
Kanske den här? Eller e motorn trimmad mycket kanske man ska ha en större?
http://www.centuryperformance.com/detai ... d=MAL-4253

Kanske den här? Eller e motorn trimmad mycket kanske man ska ha en större?
http://www.centuryperformance.com/detai ... d=MAL-4253
-
- Nykomling
ander h
Prova att köra med tryckluft från motorn och bakåt, troligtvis så är din bränsleledning igensatt med rost från tanken.
Bengt Krantz
Bengt Krantz
Har du Rochester köper du ett orginalfilter med inbyggd backventil, detta monteras i förgasaren. Finns på Hansen. Har du externt filter så måste det kompletteras med backventil typ CAR 1691002 finns också på Hansen.
Jag har alltid använt backventil för att förhindra att soppan rinner tillbaka, dock brukar det problemet vara som mest påtagligt då bilen stått länge ecxvis över vintern.
Jag har alltid använt backventil för att förhindra att soppan rinner tillbaka, dock brukar det problemet vara som mest påtagligt då bilen stått länge ecxvis över vintern.
-----------------------
Camaro Z28 -83
Corvette -75
Corvette -70
Corvette -00
El Camino-69 (468 + manuell)
Vill ha Corvette -67 Cab
Camaro Z28 -83
Corvette -75
Corvette -70
Corvette -00
El Camino-69 (468 + manuell)
Vill ha Corvette -67 Cab
Tackar för det, blir ett omedelbart inköp! (Har inte Rochester)antos skrev:Har du Rochester köper du ett orginalfilter med inbyggd backventil, detta monteras i förgasaren. Finns på Hansen. Har du externt filter så måste det kompletteras med backventil typ CAR 1691002 finns också på Hansen.
Full fart spar tid i en 73:a coupe´