Stänga av däcksensorerna..
-
- Nykomling
- Inlägg: 21
- Blev medlem: fre nov 17, 2006 14:00
- Ort: Sweden
Stänga av däcksensorerna..
Hallå gubbar!!!
Har köpt nya fälgar och däck och monterade inte över sensorena så nu får jag felmeddelande att jag måste serva dessa för att datorn ej får kontakt..
Hur stänger jag av datorn med denna tjänst?? Kan jag göra det själv??
Bild på Bilen..
http://www.garaget.org/?car=57258&image=515427
Har köpt nya fälgar och däck och monterade inte över sensorena så nu får jag felmeddelande att jag måste serva dessa för att datorn ej får kontakt..
Hur stänger jag av datorn med denna tjänst?? Kan jag göra det själv??
Bild på Bilen..
http://www.garaget.org/?car=57258&image=515427
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 762
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
- Ort: Umeå
vi har nästan samma problem-
fast mina sensorer gick att montera fram i mina 19" cray-dock kräver däcken 255/30r19 3kg o då varnar sensorerna fram ändå för för högt tryck och det är värre än att att reseta bort felmedd i starten för avsaknaden av sensors-högt tryck visas minst 1 gång per 15min och återkommer.
bak går ej sensorena att montera i 20*10,5 cray..sitter ej mot fälg-då bryts de av vid montering..
Vart finns banden som man monterar däcktryckssensorerna med runt fälgen och sitter de(mina 305/25/20 går nämligen ej att få bort hela på denna fälg ifall sensorn släpper) och går det att programmera om dem så de inte varnar för högt tryck förräns vid tex 3,2 kg..eller är det bäst att blåsa upp en 4 burkar me 2,6 kg o lägga i bilen för o slippa problemen
fast mina sensorer gick att montera fram i mina 19" cray-dock kräver däcken 255/30r19 3kg o då varnar sensorerna fram ändå för för högt tryck och det är värre än att att reseta bort felmedd i starten för avsaknaden av sensors-högt tryck visas minst 1 gång per 15min och återkommer.
bak går ej sensorena att montera i 20*10,5 cray..sitter ej mot fälg-då bryts de av vid montering..
Vart finns banden som man monterar däcktryckssensorerna med runt fälgen och sitter de(mina 305/25/20 går nämligen ej att få bort hela på denna fälg ifall sensorn släpper) och går det att programmera om dem så de inte varnar för högt tryck förräns vid tex 3,2 kg..eller är det bäst att blåsa upp en 4 burkar me 2,6 kg o lägga i bilen för o slippa problemen

vi har nästan samma problem-
fast mina sensorer gick att montera fram i mina 19" cray-dock kräver däcken 255/30r19 3kg o då varnar sensorerna fram ändå för för högt tryck och det är värre än att att reseta bort felmedd i starten för avsaknaden av sensors-högt tryck visas minst 1 gång per 15min och återkommer.
bak går ej sensorena att montera i 20*10,5 cray..sitter ej mot fälg-då bryts de av vid montering..
Vart finns banden som man monterar däcktryckssensorerna med runt fälgen och sitter de(mina 305/25/20 går nämligen ej att få bort hela på denna fälg ifall sensorn släpper) och går det att programmera om dem så de inte varnar för högt tryck förräns vid tex 3,2 kg..eller är det bäst att blåsa upp en 4 burkar me 2,6 kg o lägga i bilen för o slippa problemen
fast mina sensorer gick att montera fram i mina 19" cray-dock kräver däcken 255/30r19 3kg o då varnar sensorerna fram ändå för för högt tryck och det är värre än att att reseta bort felmedd i starten för avsaknaden av sensors-högt tryck visas minst 1 gång per 15min och återkommer.
bak går ej sensorena att montera i 20*10,5 cray..sitter ej mot fälg-då bryts de av vid montering..
Vart finns banden som man monterar däcktryckssensorerna med runt fälgen och sitter de(mina 305/25/20 går nämligen ej att få bort hela på denna fälg ifall sensorn släpper) och går det att programmera om dem så de inte varnar för högt tryck förräns vid tex 3,2 kg..eller är det bäst att blåsa upp en 4 burkar me 2,6 kg o lägga i bilen för o slippa problemen

30psi är 2,1 kg ,verkar rätt lågt för ett 255/30r19 och ett 305/25r20 på min bil..mitt däck är märkt med kpa-ja som du ser att ditt däcktryck syns i färddatorn i din bil.kpa-kg är ungefär som att ta bort en nolla,du har väl 260-270kpa i din bil med originaldäck.
ja går på däckets märkning och gummihandlarens rekomendation
M
ja går på däckets märkning och gummihandlarens rekomendation
M
Många däcksfirmor inbillar sig att bara för att du har ett stort däck så måste du ha högt tryck - fel !zkidor skrev:30psi är 2,1 kg ,verkar rätt lågt för ett 255/30r19 och ett 305/25r20 på min bil..mitt däck är märkt med kpa-ja som du ser att ditt däcktryck syns i färddatorn i din bil.kpa-kg är ungefär som att ta bort en nolla,du har väl 260-270kpa i din bil med originaldäck.
ja går på däckets märkning och gummihandlarens rekomendation
M
2.1 till 2.4 kg är perfekt - det finns ingen anledning att ha i mer. Jag har 295/30*18 fram och 335/30*18 bak och kör med 2,3kg fram och 2.2kg bak vilket ger perfekt balans i bilen.
Det är faktiskt större luftvolym i ett 335/30*18 än ett 305/25*20 ........
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Man gör som man vill,min luft stannar kvar.
Har lärt mig att ju lägre profil,ju starkare däcksidor,ju högre tryck..
För lågt tryck på ett lågprofildäck gör att mittre delen slungas ut.Lägre tryck än 3.0 ger för mig felaktigt slitage mest på mitten pga att däckbanan slungas ut i mitten vid undertyck med breda däck-.
Bilen går helt underbart,billigt och däcken håller länge.
Ska tillägga att bilen rullar på gatan,och aldrig på bana-det är en viss skillnad.
Har lärt mig att ju lägre profil,ju starkare däcksidor,ju högre tryck..
För lågt tryck på ett lågprofildäck gör att mittre delen slungas ut.Lägre tryck än 3.0 ger för mig felaktigt slitage mest på mitten pga att däckbanan slungas ut i mitten vid undertyck med breda däck-.
Bilen går helt underbart,billigt och däcken håller länge.
Ska tillägga att bilen rullar på gatan,och aldrig på bana-det är en viss skillnad.
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 762
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
- Ort: Umeå
3,0 på gatanzkidor skrev:Man gör som man vill,min luft stannar kvar.
Har lärt mig att ju lägre profil,ju starkare däcksidor,ju högre tryck..
För lågt tryck på ett lågprofildäck gör att mittre delen slungas ut.Lägre tryck än 3.0 ger för mig felaktigt slitage mest på mitten pga att däckbanan slungas ut i mitten vid undertyck med breda däck-.
Bilen går helt underbart,billigt och däcken håller länge.
Ska tillägga att bilen rullar på gatan,och aldrig på bana-det är en viss skillnad.



Thumbs Up!
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 540
- Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
-
- Nykomling
- Inlägg: 21
- Blev medlem: fre nov 17, 2006 14:00
- Ort: Sweden
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 762
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
- Ort: Umeå
-
- Nykomling
- Inlägg: 21
- Blev medlem: fre nov 17, 2006 14:00
- Ort: Sweden