Blinkers !

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Jukkasjärvi
Nykomling
Nykomling

Blinkers !

Inlägg av Jukkasjärvi »

Hello!

Alla blinkers på min C4 -92 cab har lagt av, vad kan det vara? Inte ens instrumenteringens lampor blinkar eller ger något ljud ifrån sig. Finns det någon som kan säga mig vart reläet ligger om det nu är något jord fel mm???

Mvh Jukkasjärvi!
Användarens profilbild
nikke
Rookie
Rookie

Inlägg av nikke »

vet att på min -87 sitter reläet under instrumentpanelen på passagerar sidan, en vanlig 2 poligt relä av modell äldre (dvs rund och stor)
Jukkasjärvi
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Jukkasjärvi »

Tack!

Undra om det är likadant på min -92? Är inte sugen att riva allt för mycket för att sedan konstatera att den inte ligger där??

Finns kanske någon annan med -92a som vet exakt?

Mvh Jukkasjärvi
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av M Nordin »

säkringen?

MVH

MN
Jukkasjärvi
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Jukkasjärvi »

hello!

Har kollat igenom hela säkringsdosan utan att hitta en trasig säkring, har ingen "manual" för säkringarna, kan inte säga vilken som är vilken. Vad har blinkersen för förkortning i själva dosan? Finns det flera säkrings "dosor" i denna bil?

Tack på förhand Jukkasjärvi!
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

säkring

Inlägg av Ingo »

Hmm kollar i haynes 84 till 91 och om det inte ändrats alltför mycket till 92 från 91 ska blinkersen dela säkring med dimljus,backljus bla
en 15 amperes säkring som märks Turn/bu och circuit 75,vilket väl menas krets
Jukkasjärvi
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Jukkasjärvi »

Hello!

Kollade upp säkringen på Turn/bu, det var en 10A säkring och den var hel. Dimljusen lyser, men inte blinkersen.

Fick ett tips om att det kunde vara "jordfel" till själva reläet, vart ligger det i en -92a????

Mvh Jukkasjärvi.
Johan Å
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Johan Å »

Hej,

På -91 sitter relät under instrumenten. Lossa klädseln under ratten.. Relät är silverfärgat, runt och litet. Nytt hittar du hos Biltema för 19.90:- Köp den som är till volvo 140!
MickeW
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av MickeW »

Samma på -93án, ovan för bromspedalen på ett ungefär :idea:

mvh
Mickew
Även en silverfisk kan glimma till!
http://www.corvetten.com
Jukkasjärvi
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Jukkasjärvi »

Tackar!

Ska ta lös och titta, synd att jag har ca 40 mil till närmaste biltema :-) Får åka på Meca istället.

Mvh Jukkasjärvi
Jukkasjärvi
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Jukkasjärvi »

Hallå!

Vet inte om jag är helt borta i flötet, rivit klädsen mm på både förar/passagerar sidan, letat bland alla kabelhärvor och pedaler, men inget relä. Synat underhuven mm för att kanske hitta det där men ej!

Köpte ett relä från meca för 75kr, och det skulle vara den enligt försäljaren, så jag har en i handen när jag letar. Rund alufärgad med 2 stift???

Mvh Jukkasjärvi!
spinnson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av spinnson »

på min -94 sitter det ca 15 cm rakt ner från ljus kontakten, givetvis bakom panelen
Johan Å
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Johan Å »

Du har rätt relä! Ska sitta på förarsidan, som andra beskrivit! Du kanske inte har något, därför hittar du det inte.. Sök vidare!
Jukkasjärvi
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Jukkasjärvi »

Hello!

Ringde Jörgen på Vette, han sa att den skulle ligga på passagerarsidan. skulle testa och sätta på varningsblinkersen om den fungerade. Då tickar det under passagerarsidan, men tror ni den här imbisillen hittar något relä??? Lagt mig upp och ner i sätet, trängt in skallen under "panelen" hör att det tickar någonstans men inget relä, bara massa kablar och en säkringsdosa???Råga på allt ska det regna var annan kvart så man måste avsluta sökandet

Jag ger upp, hittar ni någon som köper lös den för ca 140t kr så köper jag en färdigbyggd modell till bokhyllan :-) (Köper en helt ny vette om några år när jag fått fram ett garage att skruva i)

Tack för hjälpen!

Mvh Jukkasjärvi
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

finna

Inlägg av Ingo »

Att veta vilket relä som är till vad o dyl är svårt..
men blinkrelät lär du inte missa.
Vet att min speedshop har ett program där man får ut ett elschema men även bilder var olika objekt sitter,ett sådant program borde väl många som säljer vetteprylar hat illgång till tycker jag?
Vrningsblink brukar vara ett separat relä på jänkare normalt sett,men ibland går det att skifta dom .
Jukkasjärvi
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Jukkasjärvi »

Hello!

Fick ett kopplingschema med beskrivning vart allt ligger, tydligen finns det 2 st relä, ett för "varnings" på passagerarsidan och ett för "blinkersen" på förarsidan. Då är det bara att vänta att regnet upphör, så kan man söka vidare.

Mvh Jukkasjärvi
Skriv svar