Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Sandberg
Corvetteexpert
Inlägg: 790 Blev medlem: mån mar 15, 2004 18:09
Ort: Skärmarö
Inlägg
av Sandberg » mån jun 11, 2007 21:04
Va fan,,, du har ju hela E4'an den ska väl räcka till även om du har lite glapp där bak
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
gbak
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722 Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:
Inlägg
av gbak » mån jun 11, 2007 21:04
Peter skrev: Finns ju en schysst raka ut mot Ågesta. Nära o bra.
Är det den mellan OK macken i Stuvsta och Farsta du menar?
Det är alltid mycket trafik på E4:an
Har provat några ggr och släppt iväg bilarna framför en rejäl bit men jag kör ju in i ändan på dem nästan på slutet.
Fast det är väl klart kör man kl 3-4 på natten så är det väl lugnare.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
gbak
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722 Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:
Inlägg
av gbak » sön jun 17, 2007 18:42
12:69 / 402
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Sandberg
Corvetteexpert
Inlägg: 790 Blev medlem: mån mar 15, 2004 18:09
Ort: Skärmarö
Inlägg
av Sandberg » sön jun 17, 2007 20:36
Grattis, det var ju det jag trodde skitbra.
Var det med backelit puckarna och hjulspinn?
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
gbak
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722 Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:
Inlägg
av gbak » sön jun 17, 2007 21:58
Klart de va med bakelitpuckarna!
Med "riktiga" däck så går det nog att komma ner på låga 12:or skulle jag tro.
Jag hittade en tom raksträcka utanför E-tuna på vägen till Skövde.
Testade att smyga iväg med så lite hjulspinn som möjligt, kanske det är ett bättre sätt än att bara gasa fullt.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Sandberg
Corvetteexpert
Inlägg: 790 Blev medlem: mån mar 15, 2004 18:09
Ort: Skärmarö
Inlägg
av Sandberg » sön jun 17, 2007 22:09
Bara att gratulera och nu blir det till att öppna plånboken för att få ner effekten i gatan från start
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
ornet
Corvettefanatiker
Inlägg: 1050 Blev medlem: lör okt 25, 2003 23:53
Ort: Åmotfors/Värmland
Inlägg
av ornet » sön jun 17, 2007 22:42
12,69 är mer än bra.
Verkligen grattis. Lär väl ta en sekund med slicks på klistrad bana då.
Börjar hornen i pannan växa nu
Glöm inte mantorp
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
vett74
Corvettefanatiker
Inlägg: 1595 Blev medlem: sön nov 16, 2003 19:28
Ort: Umeå
Kontakt:
Inlägg
av vett74 » sön jun 17, 2007 23:02
låter bra det där!
mycket mos i motorn nu
Peter
Corvettefanatiker
Inlägg: 1743 Blev medlem: mån okt 20, 2003 18:15
Ort: Södertälje
Kontakt:
Inlägg
av Peter » tis jun 19, 2007 18:24
gbak skrev: 12:69 / 402
Vad hade du för slutfart? Jävla bra tid.
Kasta inte bäver i trähus.
gbak
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722 Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:
Inlägg
av gbak » tis jun 19, 2007 19:06
G-tech'en angav 193 km/h.
Men den har just på hastigheten haft fel tidigare, så jag tar sluthastigheten med en stor nypa salt.
Tiden däremot går att lita på, den har varit nästan lika mot vad tidkortet på Malmby visade.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Peter
Corvettefanatiker
Inlägg: 1743 Blev medlem: mån okt 20, 2003 18:15
Ort: Södertälje
Kontakt:
Inlägg
av Peter » tis jun 19, 2007 19:29
Kasta inte bäver i trähus.
gbak
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722 Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:
Inlägg
av gbak » tis jun 19, 2007 21:39
Om man antar att G-techen räknar ca 8% fel (vilket den gjorde gentemot tidkortet senast på Malmby) så skulle min verkliga sluthastighet ha varit ca 176 km/h och då skall jag ha ca 440 hk på svänghjulet
Vilket nog kan vara troligt eftersom jag bara grovjusterat både tändning och förgasare. Det finns nog några hk till att hämta där.
Skulle verkligen vara kul att testa med riktiga däck någon gång......
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Målarn59
Corvetteälskare
Inlägg: 668 Blev medlem: mån feb 06, 2006 19:06
Ort: Bålsta
Kontakt:
Inlägg
av Målarn59 » fre jun 22, 2007 17:02
Men du får väl lägga in ett par slicks i husbudgeten
Chrippe
Corvetteexpert
Inlägg: 967 Blev medlem: sön dec 19, 2004 1:46
Ort: Bromma
Inlägg
av Chrippe » fre jun 22, 2007 22:51
Lägg in 176km/h och din vikt på bilen i Moroso stickan som finns att köpa Hansen racing då kommer du upp i c:a 360-370Hk.