Hej
Har blivit ägare till -o3 cab och check engine lampan har börjat lysa.
Jag kollade felkoder
10 PCM P0410 HC
40 BCM B 0502 HC
B 0507 HC
BO-RFA C2100HC
C2105HC
När jag tryckte på reset med felkod 10 PCM P0410 HC slocknade lampan
men tändes senare igen.Har också problem med kondens vatten på
höger golv från ac.Vet inte var dräneringen tar vägen borde finnas en slang . Någon som vet var den kan var.Hur programerar man stolen,finns ingen minnes funktion på dörren,är det larmdosan?
felkoder
-
- Corvettefantast
- Kontakt:
prova med ett nytt fräscht batteri i bilen..jag hade samma problem som du, böt batteri och då försvann alla felkoderna.
du har minnesknappar på förarens armstöd, håll 1 eller 2 intryckt en liten stund för att spara i minnet. du kan också hålla in både 1 och 2 samtidigt, då sparar du på minnesplats 3.
du har minnesknappar på förarens armstöd, håll 1 eller 2 intryckt en liten stund för att spara i minnet. du kan också hålla in både 1 och 2 samtidigt, då sparar du på minnesplats 3.
/ Mange C3 -78 och C5 -01
Du kanske helt enkelt inte har minnesfunktionen i din bil. Kolla etiketten i handskfacket - där står vilken utrustning som din bil har. Minnesfunktionen heter "AAB" tror jag.
En beskrivning av vad de övriga utrustningskoderna betyder finns t.ex här:
http://www.corvetteactioncenter.com/spe ... 3rpos.html
Felkoderna kan jag tyvärr inte hjälpa med.
En beskrivning av vad de övriga utrustningskoderna betyder finns t.ex här:
http://www.corvetteactioncenter.com/spe ... 3rpos.html
Felkoderna kan jag tyvärr inte hjälpa med.
Re: felkoder
DTC P0410 Secondary Air Injection (AIR) System --- kolla säkringen till AIR pumpen, kolla luftanslutning in till AIR pumpen att det inte finns något som blockerar, kolla luftanslutningen ut från pumpen upp till grenrören.ponke skrev:Hej
Har blivit ägare till -o3 cab och check engine lampan har börjat lysa.
Jag kollade felkoder
10 PCM P0410 HC
40 BCM B 0502 HC
B 0507 HC
BO-RFA C2100HC
C2105HC
När jag tryckte på reset med felkod 10 PCM P0410 HC slocknade lampan
men tändes senare igen.Har också problem med kondens vatten på
höger golv från ac.Vet inte var dräneringen tar vägen borde finnas en slang . Någon som vet var den kan var.Hur programerar man stolen,finns ingen minnes funktion på dörren,är det larmdosan?
Pumpen sitter nedanför vänster huvudljus, luft in till den tas via en slang som sitter i sidan på luftfilterboxen, luften ut går upp till grenrören på respektive sida av motorn. Du bör höra luftpumpen gå igång när du kallstartar.
DTC B0502 RH DRL Relay Circuit --- säkringen säkerligen bortplockad för att Europa anpassa, låt det vara
DTC B0507 LH DRL Relay Circuit --- säkringen säkerligen bortplockad för att Europa anpassa, låt det vara
DTC C2100 Left Front TPM Sensor Malfunction --- däckstrycksensorn
DTC C2105 Right Front TPM Sensor Malfunction --- däckstrycksensorn
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se