Är den någon som vet om det går att få tag i en uppgraderings DVD till C6:ans navigationsystem? Jag tycker kartan över Sverige är lite torftig, det är bara större orter som finns med
Thumbs Up!
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Jag fick allt fundera en hel del innan jag ville svara. Det finns uppgradering på dvd:n till europabilarna som jag fick gjord i anslutning till första service.
Men jag fattar inte vad du menar med större orter, jag bor i en "sk---thåla" och den finns med.
Ring mig så kan vi prata vidare om det, så jag vet vad du menar, för du verkar ha någon konstig version.
/Hälsningar
Janne
Vet inte heller vad du menar med "större orter"...under helgen guidade min navigator mig perfekt till Arild i Skåne....ett samhälle med kanske ett par hundra invånare.....enligt min definition är det inte en "större ort"...Kan det skilja mellan södra o norra Sverige kanske?
Kolla i istruktionshäftet som följer med DVD skivan (sidan 26) så förstår ni vad jag menar
Ex. Allt ovanför Umeå är vitt, mellan Umeå och Sundsvall är vitt mellan Sundsvall och uppsala är vitt Sen blir det tätare när man kommer ner till Stockholm och söderut.
Jag tycker det är helt värdelöst
Thumbs Up!
Pedal Down!
Livet är inte lätt.
Men jag kan meddela att när man cruisar runt här hemma, så hittar man även utan Navigation.
Så det är nog det mest nödvändiga onödiga tillbehöret.
Men den dagen Corvetten skall säljas , så lär det nog vara nödvändigt med navigation, för andrahandsvärdets skull....
För vem kan klara sig utan navigation idagens samhälle.....
Jag var inne hos min lokala Corvettedealer i dag och kollade vad en uppgraderings DVD till navigationen skulle kosta 3520kr!!! jag höll på att smälla av det är ju rena rama rånet. Det måste ju gå att få tag på en billigare. Så då gick jag in på Gm siten för "navuppgrade" och dom hade Europeiska skivor för 199 $ Men då var man tvungen att uppge Vinnummret villket jag gjorde men då blev de "not valid number" så tydligen kan dom inte lasa in Europeiska vinnummer. vad göra.
Thumbs Up!
Pedal Down!
Hej,
Jag har en C6 från 2005 med radio/navigation. Min radio hade dålig mottagning och man kunde ints spela MP3 skivor. Det finns en uppdatering
som löser detta problem ( 2 cd skivor ). Jag hittade filerna på nätet och brände 2 egna cd skivor och gjorde uppdateringen själv. Om det löser dina kartproblem vet jag inte för det problemet har jag ej haft. Om Du vill kan jag maila över filerna till Dig så kan du göra som jag gjorde. Instruktionen finns med på ena skivan.
Mats
mats nyberg skrev:Hej,
Jag har en C6 från 2005 med radio/navigation. Min radio hade dålig mottagning och man kunde ints spela MP3 skivor. Det finns en uppdatering
som löser detta problem ( 2 cd skivor ). Jag hittade filerna på nätet och brände 2 egna cd skivor och gjorde uppdateringen själv. Om det löser dina kartproblem vet jag inte för det problemet har jag ej haft. Om Du vill kan jag maila över filerna till Dig så kan du göra som jag gjorde. Instruktionen finns med på ena skivan.
Mats
Hej Mats
Läste i en tråd om att du hade problem med din C6:as stereo när man skulle lira MP3: skivor.
Jag har samma problem i min bil.
Skulle du kunna maila över filerna som man skall bränna ut på skivor för att spela i bilen?
Är det så man gör? Alltså tar vardera fil och bränner på var sin skiva och sedan spelar båda skivorna i bilen så är det löst?
Just nu spelar den bara ett spår per katalog när jag försöker lira MP3 skivor, störigt
Christian skrev:Vet inte heller vad du menar med "större orter"...under helgen guidade min navigator mig perfekt till Arild i Skåne....ett samhälle med kanske ett par hundra invånare.....enligt min definition är det inte en "större ort"...Kan det skilja mellan södra o norra Sverige kanske?
Och hur funkade den när du och Frisken körde från Le Mans mot Puttgarden? Skulle vara kul att höra!:twisted:
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Hej,
ny på listan.
Har haft min C6 i drygt 2 veckor och hade besvär att spela cd med mp3-filer. Denna tråd löste mina problem (för långa filnamn var mitt problem!):
"Quick And Easy CD Ripping For The Corvette-How to step by step" http://forums.corvetteforum.com/showthr ... ?t=1496476
(skulle kanske startat en annan tråd?)
/Björn
Det är aldrig för sent att ha en lycklig barndom.
C6 Coupé -07 Machine Silver A6 Z51 B&B Fusion
mats nyberg skrev:Hej,
Mats
Du har Pm
Thumbs Up!
Pedal Down!
För er som upplevt problem med att spela mp3 i cd-spelaren står det om detta i instruktionsboken.
T ex kan långa filnamn var ett av problemen.
Observera även att GM-bilar brukar vara ytterst känsliga för vilka skivor man änvänder. Här kan det vara bra att prova sig fram med val av skivfabrikat etc innan man bränner för många. Det kan skilja från spelare til spelare.
Jag har mer detaljer på www.jannesvettar om vad som instruktionsboken skriver.