Co2 Halt
Co2 Halt
Var på regbesiktning i förra veckan, fick nedslag på chassinr, handbroms och Co2 halt för hög 6.5 (5.5 högsta tillåtna värde). Handbroms och chassinr är lätt åtgärdat, men Co2 vet jag inte riktigt...
Någon som har tips på vad som kan vara fel. Kan det vara dåliga förgasarinställningar som gör att den går lite för fett?
Har en nyimporterad -73:a med nytt insug (edelbrock) och förgasare (weber tror jag), headers och säkert en del annat.
Någon som har tips på vad som kan vara fel. Kan det vara dåliga förgasarinställningar som gör att den går lite för fett?
Har en nyimporterad -73:a med nytt insug (edelbrock) och förgasare (weber tror jag), headers och säkert en del annat.
Du menar Co-halt antar jag. Kan åtgärdas monentant med mycket K-sprit i tanken. Eller en förgasarinställning, som du är inne på så går den säkert för fett. I regel handlar det om att ställa in blandningsförhållandet vilket oftast görs med justerskruvar på förgasaren. Jag har bra erfarenhet av Rochester där finns 2 skruvar längst fram på förgasaren som kan justeras.
Enklast är att använda en Co-analysator att stoppa in i avgasröret då blir det rätt med en gång. Såna finns att hyra. Annars finns metoder med tomgångsvartal och vaccumklocka som hjälpmedel.
Enklast är att använda en Co-analysator att stoppa in i avgasröret då blir det rätt med en gång. Såna finns att hyra. Annars finns metoder med tomgångsvartal och vaccumklocka som hjälpmedel.
-----------------------
Camaro Z28 -83
Corvette -75
Corvette -70
Corvette -00
El Camino-69 (468 + manuell)
Vill ha Corvette -67 Cab
Camaro Z28 -83
Corvette -75
Corvette -70
Corvette -00
El Camino-69 (468 + manuell)
Vill ha Corvette -67 Cab
Jag tror att 30% E85 räcker.Om du har i för mycket E85 är det risk att bilen blir svår startad samt att bilen brukar gå ryckigt.
Lars
Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
Kul att det gick bra.Själv så ska man börja tillbringa lite mera tid i garaget nu en tid,nu när man har fått hem bilen från lackeringen.Vore själva fan om man inte skulle få ut bilen på vägarna i sommar
.
Lars

Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
Håller med Sandberg.
Handbromsen är nog en av de besvärligaste anmärkningarna att åtgärda.
Om det nu inte bara är att sträcka upp wiren.
Jag var dumsnål och smorde upp och sträckte handbromsen så att den precis klarade sig igenom vid min reg besiktning.
Så här i efterhand så kan jag konstatera att jag borde köpt rostfria prylar direkt. Jobbet med handbromsen vill man bara göra en gång.
Istället får jag nu göra om alltsammans en gång till.
Det var ett elände förra gången och det kommer det att bli den här gången också.
Handbromsen är nog en av de besvärligaste anmärkningarna att åtgärda.
Om det nu inte bara är att sträcka upp wiren.
Jag var dumsnål och smorde upp och sträckte handbromsen så att den precis klarade sig igenom vid min reg besiktning.
Så här i efterhand så kan jag konstatera att jag borde köpt rostfria prylar direkt. Jobbet med handbromsen vill man bara göra en gång.
Istället får jag nu göra om alltsammans en gång till.
Det var ett elände förra gången och det kommer det att bli den här gången också.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Lycka till!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h