Hej.
Jag har sökt här på forumet och hittade "nästan" svaret. Ornet hade en bild på kickdownswitchen och kabelanslutningen vid gaspedalen, men färgena stämmer inte mot dom färger som jag har. Jag har kollat i elschemat men hittar inte svaret där heller.
Nu till frågan: mina kabelfärger är orange och rosa, den rosa går till säkringsdosan och den oranga går ut till lådan, skall den oranga sitta närmast torpedväggen eller?
Tack på förhand.
Bästa Corvettehälsningar
Svempa
Kickdownswitch - hur skall kabelanslutningen sitta -68?
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare
- Inlägg: 474
- Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
- Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
- Kontakt:
Kickdownswitch - hur skall kabelanslutningen sitta -68?
Corvette Coupe 69 (-82-87)
Corvette Coupe 69 (-96-99)
Corvette Coupe 68 327/300(-00-11)
Corvette Coupe 68 427/390(-11-13)
Corvette Coupe 70 454/390(-09-14)
Corvette Coupe 65 327/300(-10->)
Corvette Cab 69 (-14->)
http://www.c3-restorer.se
Corvette Coupe 69 (-96-99)
Corvette Coupe 68 327/300(-00-11)
Corvette Coupe 68 427/390(-11-13)
Corvette Coupe 70 454/390(-09-14)
Corvette Coupe 65 327/300(-10->)
Corvette Cab 69 (-14->)
http://www.c3-restorer.se
Jag har ett kopplings schema till en 73:a tror jag, som jag hittat nånstans ute i cyber rymden.
Det är kanske inte till nån hjälp, men så här ser det iallafall ut:

Det är kanske inte till nån hjälp, men så här ser det iallafall ut:

388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Tittat i mina scheman och måste säga att det verkligen var sparsamt gällande denna kontakt. Börjar undra vad problemet egentligen är. Är det 2 tåtar och 3 anslutningsbleck eller vad? Det är väl en vanlig slutande kontakt och då kan det väl inte spela nån större roll på vilken kontakt det ska sitta.
/Håkan
/Håkan
Mellan två bilar!
nu måste jag nog vara med och gissa!
Min -75 har ett cowl induction på huven (luftspjäll som öppnar vid fullgas.
Från kick down switchen går en kabel (brun, tror jag) till detta spjäll. Det går också en svart till detta spjäll, som jag tror var jord.
En kabel (kan inte gissa färgen här, går till lådan)
Tredje kabeln till säkringen.
Så jag är benägen att hålla på Fransson, att det ska väl inte spela nån roll hur det kopplas
och på en sån gammelbil som en 68.a finns inget scoopspjäll 

Min -75 har ett cowl induction på huven (luftspjäll som öppnar vid fullgas.
Från kick down switchen går en kabel (brun, tror jag) till detta spjäll. Det går också en svart till detta spjäll, som jag tror var jord.
En kabel (kan inte gissa färgen här, går till lådan)
Tredje kabeln till säkringen.
Så jag är benägen att hålla på Fransson, att det ska väl inte spela nån roll hur det kopplas



548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare
- Inlägg: 474
- Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
- Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
- Kontakt:
Hej Allihopa.
Tack för Er hjälp. Jag plockade bort switchen som tur var och plockade isär den. Smorde upp den för den fastnade i "bottenläget". Den fungerade mycket riktigt som ni beskriver att den "sluter" i "bottenläget" och min har bara två anslutningar. Det spelar som sagt va ingen roll hur man kopplar den.
Men jag satte rosa kabeln från säkringsdosan på den som enligt elschemat från Gbak är "TAN" och den oranga hamnade då på den andra anslutningen som får spänning vid fullgas.
Bästa Corvettehälsningar
Svempa
Tack för Er hjälp. Jag plockade bort switchen som tur var och plockade isär den. Smorde upp den för den fastnade i "bottenläget". Den fungerade mycket riktigt som ni beskriver att den "sluter" i "bottenläget" och min har bara två anslutningar. Det spelar som sagt va ingen roll hur man kopplar den.
Men jag satte rosa kabeln från säkringsdosan på den som enligt elschemat från Gbak är "TAN" och den oranga hamnade då på den andra anslutningen som får spänning vid fullgas.
Bästa Corvettehälsningar
Svempa
Corvette Coupe 69 (-82-87)
Corvette Coupe 69 (-96-99)
Corvette Coupe 68 327/300(-00-11)
Corvette Coupe 68 427/390(-11-13)
Corvette Coupe 70 454/390(-09-14)
Corvette Coupe 65 327/300(-10->)
Corvette Cab 69 (-14->)
http://www.c3-restorer.se
Corvette Coupe 69 (-96-99)
Corvette Coupe 68 327/300(-00-11)
Corvette Coupe 68 427/390(-11-13)
Corvette Coupe 70 454/390(-09-14)
Corvette Coupe 65 327/300(-10->)
Corvette Cab 69 (-14->)
http://www.c3-restorer.se