Nicklas!
Får Grattulera till huset! Klart det blir ett garage, du får väl ligga i och inte bara på
Jo ammis! Det var från början ett tvåbilsgarage till ett normal hus, men någonstans under ritskedet spårade det ur

å andra sidan så uppfylls en livsdröm. Skall ju tänkt att vara stället där vi bor livet ut och man hinner väl samla på sig en hel del som vanligt.
Två söner med bilintresse gör ju inte utrymmet större precis, och den yngsta har ju bo tjingat en vrå uppepå garaget.
Mer ögongodis Keller.
Jag fick förstärka med limträbalk mitt under takstolarna samt två extra balkar mellan varje takstol i och med att det skulle vara inredd vind.
Blev ett utrymme på 4,2 m bredd samt 2,2 i takhöjd.
Pannplåten la jag direkt på takpappen utan någon luftläkt. Skapade diverse disskussioner med folk då de inte kunde tänka sig takplåt utan luftning, men jag jämförde med planplåt som ligger direkt an undertaket. Fått klartecken från plåtleverantören också men det är väl ett gammalt byggnadsätt med pannplåt som blivit nyproducerat och byggbranchen är lite konservativ förstår jag.
Vi får se om 20 år
Trappan till övervåningen förlägger jag utvändigt. Vill ju inte ta utrymme för bildelen.
Ser också en försmak på fasaden och med den gamla stilens plåttak skall de efterlikna en ladugård.
Hur löper det för dig då Keller
Vem flyttar in först. familjen eller Vetten?