Ja nu skulle man behöva 5v semester.
Äntligen har jag fått ihop allt som det ska, tror jag. Det var ett hemskt slit. Tråkigt och nåt jag aldrig vill göra igen.
Fick trots allt inte till det helt 100%. Skiljer 5cm mellan högsta och lägsta punkt tyvärr. Hopplöst för grovt grus i botten, så jag fick ge upp till slut kl 2300 kvällen före, då tidpunkten för betongen närmade sig.
Sen var det ju det här med vädret. Snö och stormvindar samt -10 i början på veckan. Iskallt.
Natten innan sov jag dåligt kan man lungt påstå.
Dagen för gjutningen -3 och strålande solsken. Perfekt.
Ett akutköp av avloppsrör för att höja brunnen 2cm och efter att betongaren inte skulle ha några problem att justera höjdskillnaden med betongen så körde vi igång.
Till en början vid planeringen tänkte jag gjuta själv. -Ni vet det här med Corvetteägare och att alltid göra allt själv
Men fick förra veckan förnuftigt nog tanken på att det kunde vara bra med proffs. Hyrde in två från en firma. Tack gode gud för detta.
Fyra betong bilar från Norge som kom i skytteltrafik under morgontimmarna och efter 11 timmar var det klart. Tycker det blev sanslöst bra. Dock känndes det som om det var en av de värsta dagarna i mitt liv. Efter att spänningen och muskeltröttheten släppt så var det nog en av de bästa trots allt.
Nu får den ligga där under plast en vecka, sedan skall man bli snickare