El problem

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Användarens profilbild
Boyetin
Nykomling
Nykomling

El problem

Inlägg av Boyetin »

Hej, som nybliven ägare till en fantastisk C6a, kan jag konstatera att det finns en del el strul. Instrumentbelysningen lever sitt eget liv, tänds och släcks under körning. "Service Fuel System" tänds ofta trots att bilen fungera perfekt. Någon som har råkat ut för likande, försökte trycka ner reläen, då funkade det ett tag, kan det bero på det, eller är det bara att lämna in bilen?

Tacksam för svar :D
When you see God, then you brake!
JensC6
Nykomling
Nykomling

Inlägg av JensC6 »

Belysningen har med dagsljusautomatik att göra. Dagtid är instrumentbelysningen skarpare men om du t.ex. kör genom en tunnel där det är mörkare tonas inst.belysningen automatiskt ned för att inte blända. Ditt andra problem har jag ingen aning om. Hoppas att du hittar du felet.
Jens
Vette
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av Vette »

Service fuel system har jag också problem med samtidigt som bränslemätaren lägger av.
Användarens profilbild
Boyetin
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Boyetin »

Just det, glömde tillägga att bränslenålen går i botten när Service Fuel System tänds. Det är väl bara att lämna in den, går ju på garantin. I vilket fall som helst tack för infon om instrumentbelysningen, ska läsa instruktionsboken nångång i vinter också. :?

/Bjorn
When you see God, then you brake!
Skriv svar