backspegel
-
- Nykomling
backspegel
hallo.måste jag ha höger backspegel vid bes.av min 74?
m.v.h. lasse
m.v.h. lasse
Backspegel
Yes, när jag reg. bes. min -69 krävde dom hö backspegel.

Det är nog som vanligt när det gäller bilprovningen. Allt beror på vilken besiktningsman du får. Jag hade inga problem att reg. besikta bilen mad enbart vänster spegeln. Men jag vet andra som fått nedslag på detta och försökt med en löst hängande på toppen av sidorutan. Även detta har underkänts för att spegeln skall vara FAST monterad. Altså limma snyggt eller borra hål. Och vem vill limma eller borra om du tänkt dig att köra utan?
-72 Coupé
-
- Corvetteälskare
-
- Corvetteexpert
-
- Corvetteexpert
Jag förstår! Men jag tycker ändå att det är en risk att köra i tät stadstrafik
utan att ha koll på trafiken i högerfil.
Om det vore jag, skulle jag nog ge avkall på orginaliteten och montera en högerspegel, naturligtvis en orginalspegel.

utan att ha koll på trafiken i högerfil.
Om det vore jag, skulle jag nog ge avkall på orginaliteten och montera en högerspegel, naturligtvis en orginalspegel.

Thumbs Up!
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
-
- Corvetteexpert
Jag joinar där, verkar fjantigt att inte ha en spegel på höger sida typ original. Och visst tusan ser man något i dom, om dom sitter rätt vill säja.
Faktiskt tycker jag bilen är snyggare med backspeglar på bägge sidorna, med bara vänster ser det ut som man tappat något......
Faktiskt tycker jag bilen är snyggare med backspeglar på bägge sidorna, med bara vänster ser det ut som man tappat något......
COOLMACHINE skrev:Skulle det vara någon fördel att INTE ha någon backspegel på höger sida?
Jag förstår inte, FÖRKLARA?![]()
Full fart spar tid i en 73:a coupe´
-
- Corvetteexpert
Jo här kommer en utveckling,
Att man ser bakskärmarna i C3 backspeglar beror ju på att karossen har en läcker form och inte är fyrkantig och hemsk som andra nyare bilar typ
.
Detta leder då till att ytterbackspeglarna hamnar lite långt in mot centerlinjen och lågt i förhållande till ytterkanterna på bakskärmarna.
Således så kan problemet lösas med typ husvagnsspeglar som gör att ytterbackspegeln hamnar längre ut från bilens centerlinje och man ser bakåt trots att det finns ett lite bredare parti där bak.
Detta rekomenderas dock endast om man inte är så nogräknad med det estetiska utan prioriterar det praktiska.

Att man ser bakskärmarna i C3 backspeglar beror ju på att karossen har en läcker form och inte är fyrkantig och hemsk som andra nyare bilar typ

Detta leder då till att ytterbackspeglarna hamnar lite långt in mot centerlinjen och lågt i förhållande till ytterkanterna på bakskärmarna.
Således så kan problemet lösas med typ husvagnsspeglar som gör att ytterbackspegeln hamnar längre ut från bilens centerlinje och man ser bakåt trots att det finns ett lite bredare parti där bak.
Detta rekomenderas dock endast om man inte är så nogräknad med det estetiska utan prioriterar det praktiska.

1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
-
- Corvetteexpert
Backspegel
Håller med dig Sandberg, det är väl allltid trevligt att se en snygg bakdel både till hö o vä.