Hej.
Jag har en -02:a där jag har lite bekymmer med färddatorn.
Jag vill minnas att det hände efter att jag fick den servad sist. Lite osäker dock.
Genomsnittsförbrukningen startar om var gång jag startar bilen.
Mig veterligt skall det ske först när jag trycker på reset-knappen.
Jag hittar inte något ställe i menyerna där jag kan ändra detta.
Hur skall det vara och är det något man kan ändra själv?
Mvh
Magnus, Medlem 1314
Färddatorn
-
- Corvettefantast
Magnus Norling...datorn ska inte börja om. Går inte att ställa in. Inte så ovanligt, har ingen lösning.
Jim Profit...antar att du menar "plastglaset" framför instrumenten. Jepp det går att byta.
Ta bort mittkonsollen, klädseln under ratten. Sänk ner ratten. Lossa dom båda skruvarna i överkant. Dra ut försiktigt i överkant. Stick in handen och lossa kontakterna (lite trångt) Lyft hela panelen uppåt och innåt. Sitter med en fläns i nederkant. Resten ger sig själv. OBS förvara clustret stående, var jäv%¤#¤gt noga med att inte få in damm och fingeravtryck innanför glaset. Syns obönhörligt.
Tror inte jag glömt något viktigt.
// Max
Jim Profit...antar att du menar "plastglaset" framför instrumenten. Jepp det går att byta.
Ta bort mittkonsollen, klädseln under ratten. Sänk ner ratten. Lossa dom båda skruvarna i överkant. Dra ut försiktigt i överkant. Stick in handen och lossa kontakterna (lite trångt) Lyft hela panelen uppåt och innåt. Sitter med en fläns i nederkant. Resten ger sig själv. OBS förvara clustret stående, var jäv%¤#¤gt noga med att inte få in damm och fingeravtryck innanför glaset. Syns obönhörligt.
Tror inte jag glömt något viktigt.
// Max