Bygga om original stereon för CD-växlare?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Användarens profilbild
Doktor-T
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Bygga om original stereon för CD-växlare?

Inlägg av Doktor-T »

Jag har hört det ryktas att det finns nån i sverige eller om det var nån med anknytning till CCS som kunde bygga om original Bose stereon så man kan koppla in en CD-växlare. Nu är det bandaren i min -88 jag pratar om.

Tobbe
MB 560 SEC
BMW 525
zphinx
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av zphinx »

Frågan är ju om det är värt jobbet om det nånsin går o göra så.. Är det inte enklare att bara byta ut sterion till en "vanlig bilsterio" Jag har gjort det på båda mina bilar utan problem.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Cd växlare

Inlägg av Ingo »

Det är inga problem att koppla in cdväxlare på bosestereon,går även att koppla in Ipod .
Min antika Alpine sänder ju på två frekvenser så det är bara att ställa in radion på den som är lämpligast.
En trådlös Ipod är ju ännu enklare.
Att bygga om gör man ju för att ändra frekvensbandet,om man inte får in alla skvalkanaler,men det löser ju Ipoden också.
Och bosestereon ska sitta kvar,om den är utbytt och med tanke på hur kabelhärvorna brukar se ut bakom eftermarknadsstereos,så skulle aldrig jag köpa en bil med bytt sterero
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

ändra frekvensband

Inlägg av Ingo »

finns lite länkar hur man bär sig åt att ändra frekvensband,och lite olika ideer
http://beretta.lutjebroeker.nl/database ... oradio.php
http://floridafieros.org/osg/mod.radio.html
http://vettenet.org/maint.html
Användarens profilbild
Doktor-T
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Stereo

Inlägg av Doktor-T »

Jag försökte nämligen byta till en pioneer stereo med "normalt" kablage. Enkel att installera i vilken bil som helst, utom Corvette med aktiva högtalare. Jag fick ström till den osv men att koppla högtalarna gick inte. Provade att koppla lågnivåkablar till standardkablaget i bilen men eftersom jag inte lyckades hitta nån kabel som man kunde skicka signalen till som startar förstärkarna i högtalarna så förblev det tyst.

Har nån någon aning om vilka kablar som ska gå var så är jag verkligt tacksam.

Att dra kablar från stereon till varje högtalare och på så vis koppla förbi förstärkarna vill jag inte för det är allt för välbyggt i dörrarna/högtalarlådorna för att jag ska vilja karva i grejjerna.

Hilfe!

Mvh: Tobbe
MB 560 SEC
BMW 525
Användarens profilbild
Doktor-T
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

stereo

Inlägg av Doktor-T »

zphinx skrev:Frågan är ju om det är värt jobbet om det nånsin går o göra så.. Är det inte enklare att bara byta ut sterion till en "vanlig bilsterio" Jag har gjort det på båda mina bilar utan problem.

Okej, hur kopplade du? Hur fick du igång förstärkarna? Vilka kablar avänds?

Tobbe
MB 560 SEC
BMW 525
Skriv svar