Däck

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Christer L
Nykomling
Nykomling

Däck

Inlägg av Christer L »

Mina bakdäck är på väg att bli slicks och i väntan på ev. nya fälgar är jag ute efter nya eller bättre beg. Verkar dock inte var helt lätt att hitta orginal däck 225/70R 15.

Är det någon på forumet som har några tipps?

Christer
Helsingborg
Joakim
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Joakim »

Hej!!

Sitter nästan i samma båt som dig... mina är dock inte slut men mina BF G... med vit sida är skeva... :( inte mycket men ändå nog mycket för att det inte ska bli bra när man balanserar.

Jag var hos Gummigubben i GBG och de kan fixa Cooper Cobra i 225/70 15" för strax över 1500kr (1550 kanske han sade) monterat och klart. Jag frågade dock ej vilket av Coopers däck det var men det går ju lätt att ta reda på.

Hittar du något annat så skriva gärna det.
Är det någon annan som har erfarenhet av Cooper Cobra det finns ju ett Radial GT eller vad det heter... Bra eller Dåligt..??

Mvh Jocke...
Corvette SB Convertible -72
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Sandberg »

Bribos i Eskilstuna kan fixa fram BFG, dom finns på nätet.
[/url]
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
antos
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av antos »

Har kört Cooper Cobra Radial GT i 6 säsonger helt ok däck. Ska nu byta mina GY eagle som sitter på då dessa är helt slut. Hade inte tänkt nått annat än CC.
Användarens profilbild
Black`n Mad
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av Black`n Mad »

kolla dackonline.se verkar vara kanon priser
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Köpte mina däck ....Maxxis, av en lokal däckkille som kommer hem till en och monterar de nya däcken på fälg hemma hos dig. Han kör med ballanseringsmaskin och allt annat i sin bil (skåpbil). Betala 950kr/st och för monteringen fick han ett par gamla fotöljer.... Men han tar inte många hundralappar för det, fotöljerna skulle till tippen :) Så om du håller till i gbgtrakten så tycker jag att du ska ringa och höra med honom iaf. Jag valde Maxxis men han kunde även ta hem andra sorter också. Jag har inte märkt nån skillnad på dessa och mina gamla varianter som va BF Goodrich och Hankook.
Christer L
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Christer L »

Tack för tippsen, blir nog ett mail till dackonline då jag antagligen endast kommer att åka en-två sommrar före en total översyn av fälg och däck.

:D

Christer
Skriv svar