Emblem bak, -75

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Anders S.
Rookie
Rookie

Emblem bak, -75

Inlägg av Anders S. »

Var och hämtade upp min nya bakre bumper här i helgen och i veckan ska den lackas om. I nuläget finns det hål stansade i den för -76:ans bokstäver, men jag vill återgå till 75:ans sättning med separata bokstäver...och då kommer lilla frågan. Är det någon som har mått på hur dessa ska sitta? Samt är det någon som har en begangnad uppsättning liggandes och skräpar i garaget?

/Anders
Johan Fräjdin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Johan Fräjdin »

Om det skall göras riktigt så skall ju de separata bokstäverna sitta i varsin liten nedsänkning, dvs en _otroligt_ massa jobb....?

Bild

Bild
Anders S.
Rookie
Rookie

Inlägg av Anders S. »

Å fan...saknar ju nedsänkningarna...hmm...det här är ju inte orginal bumpern kort sagt :(

Men de borde väl kunna gå att klämma dit dem utan nedsänkningen? Ser ju betydligt bättre ut så i mina ögon än med ankstjärt och 81:ans märke...
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av ornet »

verkar som du fått 76:ans bakdel
vart köpte du den
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Anders S.
Rookie
Rookie

Inlägg av Anders S. »

Köpte den av en kille här på forumet. Ska iväg till Tidblom på lunchen och kolla lite på hur bokstäverna ser ut. Det borde kunna gå att få till det ändå tycker jag...annars kör jag mitt gamla emblem, det fungerar det med. Formen på den känns viktigare än emblemet. 8)
Anders S.
Rookie
Rookie

Inlägg av Anders S. »

Nu har jag bokstäverna i min hand och det här ska nog lösa sig snyggt :D

Frågan däremot är det där med placeringen...någon vänlig själ som har lust att mäta vilket avstånde de börjar på från vänster, dvs ytterkant bumper till första bokstav, höjd från undekant/överkant samt avstånd mellan dem. Gissar på att avståndet på sidorna borde vara likvärdigt... :?
Skriv svar