Avgassystem

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Användarens profilbild
Flaschcar
Nykomling
Nykomling

Avgassystem

Inlägg av Flaschcar »

Hej har en corvette c5 99:a.. har precis pallat upp bilen och plockat av den vänstra ljuddämparen..(bakifrån sett).. men när jag skulle börja med den högra.. så fick jag inte ut det..??!!!! måste man släppa bakaxeln....!?..
är sportsystemen delade på högra sidan så man kan trä i det och sen muffa ihopa dem?

:D våga såga ???? :D
NO TURBOSHIT !!!!!!!
JUST REAL "POWER"

LOVE THE CORVETTE FOR THE EIGHT, AND FOR LIFE.......
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Du tar loss krängningshämmaren bak, sitter med 4 bultar om jag minns rätt och viker ner den. Sedan måste du ha bilen MYCKET högt upphissad för att du skall kunna vinkla ut dämparna.

Beträffande om sportsystem är delade så finns det både och. Det beror på vilket fabrikat du köpt. Men som sagt det är inget problem att ta det helt heller bara man vet hur man skall gå åt det!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
Gibzon
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Gibzon »

Du kan ta bort skyddskåpan i plåt till höger,sett bakifrån, om avgasflänsen på den sidan så går det lättare att vrida runt när du ska ta ner röret helt.Var försiktig med kablar etc. som döljs av kåpan.
Lycka till
Gibzon
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av ornet »

Skrivet: Fre Feb 10, 2006 12:26 pm Ämne:

--------------------------------------------------------------------------------

Du tar loss krängningshämmaren bak, sitter med 4 bultar om jag minns rätt och viker ner den. Sedan måste du ha bilen MYCKET högt upphissad för att du skall kunna vinkla ut dämparna.

Beträffande om sportsystem är delade så finns det både och. Det beror på vilket fabrikat du köpt. Men som sagt det är inget problem att ta det helt heller bara man vet hur man skall gå åt det!
Hjälpte tillatt byta ett idag, man fick lossa staget som du sa och lifta bilen mkt högt. Kul jobb som gav bra resultat, gött ljud
Trodde inte man kunde skruva på yngre bilar än C3
Så nu finns det ett orginalsystem till salu!
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
robert
Nykomling
Nykomling

Inlägg av robert »

Jag har en -99 som låter alldeles för mycket.
Vad har du tänkt dig för pris på orginalsystemet?
Tomten
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Tomten »

Hej Robert, även jag har ett original catback-system till övers efter byte till Borla. Det är i mycket gott skick. Jag finns i Stockholm och rören i Södertälje. Ring 070-7606767 eller mejla om du är intresserad.

Corvettehälsningar

"Tomten"
Användarens profilbild
Schon
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Schon »

Jag har en -99 som låter alldeles för mycket.
Vad har du tänkt dig för pris på orginalsystemet?

Inte kan du köra med original system???? Skojar du?

:lol: :lol: :lol:
Racing Yellow Tintcoat, 2016 Z06 Convertible, 659 HK, 0-100....2,95 sec :shock: , ett monster att köra :shock:
Vette, 2003 50TH Anniversary Convertible, special edition.
arvekula
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av arvekula »

satte på slp loudmouth igår. jag har aldrig pulat med en bil förut men jag klarade det! det sitter inte helt rakt just nu, men det ska jag snart fixa :lol:
hur som helst låter det riktigt lurigt (mycket)!!!!
Camaro Z28 -> Corvette C5 -> .. får vi se till sommaren
Användarens profilbild
Nutte2
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Nutte2 »

Kan det låta för mycket ifrån en corvette c5?? Har du sportavgassystem du ska ta bort?? sälj det till mig isåfall :)
Skriv svar