Avgassystem
Avgassystem
Hej har en corvette c5 99:a.. har precis pallat upp bilen och plockat av den vänstra ljuddämparen..(bakifrån sett).. men när jag skulle börja med den högra.. så fick jag inte ut det..??!!!! måste man släppa bakaxeln....!?..
är sportsystemen delade på högra sidan så man kan trä i det och sen muffa ihopa dem?
:D våga såga ???? :D
är sportsystemen delade på högra sidan så man kan trä i det och sen muffa ihopa dem?
:D våga såga ???? :D
NO TURBOSHIT !!!!!!!
JUST REAL "POWER"
LOVE THE CORVETTE FOR THE EIGHT, AND FOR LIFE.......
JUST REAL "POWER"
LOVE THE CORVETTE FOR THE EIGHT, AND FOR LIFE.......
Du tar loss krängningshämmaren bak, sitter med 4 bultar om jag minns rätt och viker ner den. Sedan måste du ha bilen MYCKET högt upphissad för att du skall kunna vinkla ut dämparna.
Beträffande om sportsystem är delade så finns det både och. Det beror på vilket fabrikat du köpt. Men som sagt det är inget problem att ta det helt heller bara man vet hur man skall gå åt det!
/Lars/
Beträffande om sportsystem är delade så finns det både och. Det beror på vilket fabrikat du köpt. Men som sagt det är inget problem att ta det helt heller bara man vet hur man skall gå åt det!
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Hjälpte tillatt byta ett idag, man fick lossa staget som du sa och lifta bilen mkt högt. Kul jobb som gav bra resultat, gött ljudSkrivet: Fre Feb 10, 2006 12:26 pm Ämne:
--------------------------------------------------------------------------------
Du tar loss krängningshämmaren bak, sitter med 4 bultar om jag minns rätt och viker ner den. Sedan måste du ha bilen MYCKET högt upphissad för att du skall kunna vinkla ut dämparna.
Trodde inte man kunde skruva på yngre bilar än C3
Så nu finns det ett orginalsystem till salu!
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Jag har en -99 som låter alldeles för mycket.
Vad har du tänkt dig för pris på orginalsystemet?
Inte kan du köra med original system???? Skojar du?

Vad har du tänkt dig för pris på orginalsystemet?
Inte kan du köra med original system???? Skojar du?

Racing Yellow Tintcoat, 2016 Z06 Convertible, 659 HK, 0-100....2,95 sec
, ett monster att köra
Vette, 2003 50TH Anniversary Convertible, special edition.

Vette, 2003 50TH Anniversary Convertible, special edition.