Bromsservo
Bromsservo
Jag har skaffat en bromsservo till min 71:a och funderar hur jag ska montera den. Nu sitter ju huvudcylindern direkt i torpedväggen med två bultar. Servon har fyra bultar. Ska jag borra och förhoppningsvis få fast den i genom pedalstället på insidan? Jag vill höra om någon har erfarenhet av detta.
- Don Tomaso
- Corvetteälskare
- Inlägg: 477
- Blev medlem: mån okt 20, 2003 7:56
- Ort: Torsås By utanför Växjö
Bromsservo
Hej!
Jag byggde om min 69:a 350 våren 2002. Jag borrade 2 nya hål och gjorde även de 2 befintliga lite ovala för måtten stämde inte riktigt. Jag fick även göra en liten adapter ( förlängning ) för "stötstången" som sitter i bromspedalen för avstånd m.m. stämde inte riktigt. Det är en hel del pulande för det är f-bannat trångt om du nu inte har rivit ut instrumentbräda m.m. Jag tog ur stolen också för man får tillbringa en hel del tid på rygg. Du måste också kröka om ett par bromsrör från huvudcylindern för den kommer ju ca 20 cm längre fram med servot.
Det är värt besväret, för från att bilprovningen tog fram retardationsmätaren vid förra besiktningen för att konstatera om det hände något alls när man bromsade till att få beröm för mycket bra bromsar vid den senaste.
Lycka till
Thomas Sjöström CCS 901
Jag byggde om min 69:a 350 våren 2002. Jag borrade 2 nya hål och gjorde även de 2 befintliga lite ovala för måtten stämde inte riktigt. Jag fick även göra en liten adapter ( förlängning ) för "stötstången" som sitter i bromspedalen för avstånd m.m. stämde inte riktigt. Det är en hel del pulande för det är f-bannat trångt om du nu inte har rivit ut instrumentbräda m.m. Jag tog ur stolen också för man får tillbringa en hel del tid på rygg. Du måste också kröka om ett par bromsrör från huvudcylindern för den kommer ju ca 20 cm längre fram med servot.
Det är värt besväret, för från att bilprovningen tog fram retardationsmätaren vid förra besiktningen för att konstatera om det hände något alls när man bromsade till att få beröm för mycket bra bromsar vid den senaste.
Lycka till
Thomas Sjöström CCS 901