jag har bytt mattor i min 73- min isolering sitter i hop med de nya mattorna.Har du köpt ett matt kitt till bilen så borde väl isoleringen sitta på mattorna.Mvh Benny / Karlskrona.
Jag har inte köpt matt kit.. Men jag tror nog att förra ägaren kan ha gjort det..Jag har inte kollat så noga men det är möjligt att det sitter isolering i mattan..Skall till garaget på lördag å mecka lite på självaste Julafton.
Var noga me å isolera med värmeskyddande runt fötterna för där blir det varmt!
Efter lite cruising inne i stan så brukar de va ganska varmt om fötterna i min
Ska ta å lägga in ett par lager me värme avledande nästa gång ja gör om inredningen
vett74 skrev:Var noga me å isolera med värmeskyddande runt fötterna för där blir det varmt!
Efter lite cruising inne i stan så brukar de va ganska varmt om fötterna i min
Ska ta å lägga in ett par lager me värme avledande nästa gång ja gör om inredningen
Ähum hade tänkt lägga mina värmeskydd under golvet... mellan karossen och headers/avgas.
Vad lägger man om man ska isolera under mattan?
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
vett74 skrev:är det de där me skumgummit på eller?
är det nå bra värmeavledning på sånt?
Vet inte om du referrerar till mitt inlägg, men Angående det jag har använt så är det folie på ena sidan (värme avvisande) 12mm polyeter skumm eller liknande matrial finns i olika tjocklekar. samt andra sidan en kraftig tejpsida för vidhäftning!
Då jag har patriots sidepipes på min så har jag en kraftig böj precis under fötterna men efter isoleringen så går det att ha på sig skor nu!
vett74 skrev:är det de där me skumgummit på eller?
är det nå bra värmeavledning på sånt?
Vet inte om du referrerar till mitt inlägg, men Angående det jag har använt så är det folie på ena sidan (värme avvisande) 12mm polyeter skumm eller liknande matrial finns i olika tjocklekar. samt andra sidan en kraftig tejpsida för vidhäftning!
Då jag har patriots sidepipes på min så har jag en kraftig böj precis under fötterna men efter isoleringen så går det att ha på sig skor nu!
jo de va dig ja mena!
jo ja har ju likadana pipor på min men inge isolering
blir lite varmt om fossingarna
Mattias skrev:
jo de va dig ja mena!
jo ja har ju likadana pipor på min men inge isolering
blir lite varmt om fossingarna
Jo jag vet
Hadde bara den gamla orginal isoleringen förut, svett svett
Men bytte inredning och passade på att slänga i värme isoleringen, och nu är det åtminståne drägligt