Hejsan.Är det besvärligt att renovera styrservopumpen och
hydraulkolven på en 74,a
Hälsn. Lasse
servopump
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Hydralkolven är väldigt lätt att fixa, om det inte är repor (in/ut) i själva kolvstången.
Ventilen (om du nu ska ge dej på den också) är det mer jobb med och det är bra att ha en sprängskiss att gå efter. Räkna antal varv på muttern när du monterar bort den (den som sitter i hålet) eller mät, så får du till grundinställningen relativt bra på en gång.
//Lasse (här också!)
Ventilen (om du nu ska ge dej på den också) är det mer jobb med och det är bra att ha en sprängskiss att gå efter. Räkna antal varv på muttern när du monterar bort den (den som sitter i hålet) eller mät, så får du till grundinställningen relativt bra på en gång.

//Lasse (här också!)
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'