Kuggstångsstyrning
Kuggstångsstyrning
Är det någon som byggt egen kuggstångsstyrning på en C3. Berätta gärna hur ......
Finns på klubbsidan.
http://www.clubcorvette.se/Corvettefakt ... rning.html
http://www.clubcorvette.se/Corvettefakt ... rning.html
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Ett hett tips står ju i alla fall i artikeln, att använda sig av saab/opel kuggstång då den har fasta ändar och rörlig mitt. Jag har för mej att jag har sett någon som har gjort allt själv. Ska kolla i mitt arkiv.... 

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Ska bli spännande att se bilderna.
Har funderat på att bygga om jag med, men man vill ju inte chansa med styrningen...
Var fick du tag i knutarna?


Var fick du tag i knutarna?
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Det var nog denna jag fiskade efter: http://forums.corvetteforum.com/showthr ... ge=1&pp=20
men den visar bara en installation av kitet.
men den visar bara en installation av kitet.
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
kuggstångsstyrning
Verkar mkt intressant att bygga eget, de delar som ingår i Steeriods kit verkar ju inte vara speciellt komplicerade.
Anders
Anders
Hej igen
Det tog lite tid. Fick inga svar på frågan om bilder så jag fick göra en
hemsida på Geocities.
http://www.geocities.com/svdlng/mypage.html
Hälsn
Börje
Det tog lite tid. Fick inga svar på frågan om bilder så jag fick göra en
hemsida på Geocities.
http://www.geocities.com/svdlng/mypage.html
Hälsn
Börje
Hej
Javisst jag har använt Saabens styrstag. Man måste korta dom. Det blir nog egna med med länkhuvuden istället när jag senare börjar fundera på 'bumpsteer' och om jag måste flytta upp staget ute vid spindeln.
Har inga mallar. Jag pallade upp stången under bilen och gjorde pappmallar, skar ut i plåt borrade testade svetsade testade, fler mallar skar borrade testade många gånger. Bor du i närheten av Stockholm? Om du vill kan jag göra en skiss men finliret måste du fixa själv.
Det var knöligast med styrstången men plankade Steroids ide med ett enkelt och ett dubbelt knutkors och en lagring i emellan. Tyckte också att rattstången inte är tillräckligt lagrad i nedre delen så jag har också gjort en lagring på nedre delen av rattstången, egen ide den här gången.
Hälsn
Börje
Javisst jag har använt Saabens styrstag. Man måste korta dom. Det blir nog egna med med länkhuvuden istället när jag senare börjar fundera på 'bumpsteer' och om jag måste flytta upp staget ute vid spindeln.
Har inga mallar. Jag pallade upp stången under bilen och gjorde pappmallar, skar ut i plåt borrade testade svetsade testade, fler mallar skar borrade testade många gånger. Bor du i närheten av Stockholm? Om du vill kan jag göra en skiss men finliret måste du fixa själv.
Det var knöligast med styrstången men plankade Steroids ide med ett enkelt och ett dubbelt knutkors och en lagring i emellan. Tyckte också att rattstången inte är tillräckligt lagrad i nedre delen så jag har också gjort en lagring på nedre delen av rattstången, egen ide den här gången.
Hälsn
Börje
Hej
Javisst jag har använt Saabens styrstag. Man måste korta dom. Det blir nog egna med med länkhuvuden istället när jag senare börjar fundera på 'bumpsteer' och om jag måste flytta upp staget ute vid spindeln.
Har inga mallar. Jag pallade upp stången under bilen och gjorde pappmallar, skar ut i plåt borrade testade svetsade testade, fler mallar skar borrade testade många gånger. Bor du i närheten av Stockholm? Om du vill kan jag göra en skiss men finliret måste du fixa själv.
Det var knöligast med styrstången men plankade Steroids ide med ett enkelt och ett dubbelt knutkors och en lagring i emellan. Tyckte också att rattstången inte är tillräckligt lagrad i nedre delen så jag har också gjort en lagring på nedre delen av rattstången, egen ide den här gången.
Hälsn
Javisst jag har använt Saabens styrstag. Man måste korta dom. Det blir nog egna med med länkhuvuden istället när jag senare börjar fundera på 'bumpsteer' och om jag måste flytta upp staget ute vid spindeln.
Har inga mallar. Jag pallade upp stången under bilen och gjorde pappmallar, skar ut i plåt borrade testade svetsade testade, fler mallar skar borrade testade många gånger. Bor du i närheten av Stockholm? Om du vill kan jag göra en skiss men finliret måste du fixa själv.
Det var knöligast med styrstången men plankade Steroids ide med ett enkelt och ett dubbelt knutkors och en lagring i emellan. Tyckte också att rattstången inte är tillräckligt lagrad i nedre delen så jag har också gjort en lagring på nedre delen av rattstången, egen ide den här gången.
Hälsn
Jag bor i Linköping. är i Stockholm ganska ofta.
Maila ditt telefon nummer alt ring mig på 070-5660923 så kommer vi överens om en tid i Stockholm. Min mailadress; swede@corvettemail.com.
Maila ditt telefon nummer alt ring mig på 070-5660923 så kommer vi överens om en tid i Stockholm. Min mailadress; swede@corvettemail.com.