MSD tändbox
MSD tändbox
Hej
Har bytt ut min motor i min 75á till en ZZ4 i vintras och tänkte lämna in den för att justera in förgasaren och tändningen på rullande landsväg så allt funkar perfekt.
Fråga.
Är det värt och investera i en tändbox nu innan typ MSD 6 AL ?
Måste man byta några mer grejor i fördelaren när man skall montera den?
Är det någon kännbar skilnad ?
Vad kostar grejorna här i sverige?
Elvis
Har bytt ut min motor i min 75á till en ZZ4 i vintras och tänkte lämna in den för att justera in förgasaren och tändningen på rullande landsväg så allt funkar perfekt.
Fråga.
Är det värt och investera i en tändbox nu innan typ MSD 6 AL ?
Måste man byta några mer grejor i fördelaren när man skall montera den?
Är det någon kännbar skilnad ?
Vad kostar grejorna här i sverige?
Elvis
Det är ALLTID en fördel att byta till en MSDbox,,,,köper Du en MSD billetfördelare från en RIKTIGT seriös firma så bör de ställa tändkurvan på den åt Dig som en ren service gratis....detta får Du inte ifall Du tar den från tex summit,,,,,och på så vis spar Du en tusenlapp
bara människor kan ge service
mvh R
bara människor kan ge service
mvh R
hehe,,,,har Du fel tändkurva på fördelaren lär Du garanterat märka det....*s*
Alla fördelare hamna r inte i exakt likadana motorer...det innebär att varje motor måste ha en skräddarsydd tändkurva....
Ja -det går fortare oxå....räkna med någon sekund på strippen....Är det helt fel kommer Du inte ens upp till mål...*s*
mvh R
Alla fördelare hamna r inte i exakt likadana motorer...det innebär att varje motor måste ha en skräddarsydd tändkurva....
Ja -det går fortare oxå....räkna med någon sekund på strippen....Är det helt fel kommer Du inte ens upp till mål...*s*
mvh R
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Min sitter på passagerarsidan framför dörren, där man normalt sätter en högtalare om man inte har inbyggd trummaskin.... 

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
- Nykomling
- Inlägg: 13
- Blev medlem: sön okt 19, 2003 16:19
- Ort: Lidköping
Haha jo min monterade jag uppåner under locket på luckan till facket bakom passagerarstolen. Strax efteråt läste jag instruktionen och där står det att man inte får montera den uppåner på grund av risk för fuktintrång...
Men den funkar hundra har ju inte mycket fukt där lol
/Terner
Men den funkar hundra har ju inte mycket fukt där lol
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

- Don Tomaso
- Corvetteälskare
- Inlägg: 477
- Blev medlem: mån okt 20, 2003 7:56
- Ort: Torsås By utanför Växjö
-
- Nykomling
- Inlägg: 13
- Blev medlem: sön okt 19, 2003 16:19
- Ort: Lidköping
Hej.
Jag har bara bilens orginal mek. varvräknare, så jag har den speciella MSD-fördelaren (#8572) som är till Corvette, där du har det mekaniska varvräknar-vajern direkt in i fördelaren , så jag har kopplat MSD-boxen enligt sid 11, högst upp i instruktions-häftet. Det var bara att plugga ihop boxen och fördelaren med de "färdiga" kablarna...mkt enkelt. Men då har jag ju hela "paketet" (fördelare, box och spole) i MSD.
På ena kortsidan av MSD 6AL-boxen finns det ett speciellt uttag som är för varvräknare.
Jag har bara bilens orginal mek. varvräknare, så jag har den speciella MSD-fördelaren (#8572) som är till Corvette, där du har det mekaniska varvräknar-vajern direkt in i fördelaren , så jag har kopplat MSD-boxen enligt sid 11, högst upp i instruktions-häftet. Det var bara att plugga ihop boxen och fördelaren med de "färdiga" kablarna...mkt enkelt. Men då har jag ju hela "paketet" (fördelare, box och spole) i MSD.
På ena kortsidan av MSD 6AL-boxen finns det ett speciellt uttag som är för varvräknare.
- Don Tomaso
- Corvetteälskare
- Inlägg: 477
- Blev medlem: mån okt 20, 2003 7:56
- Ort: Torsås By utanför Växjö