Jag har nyss köpt 1974 Corvette i skapligt skick som jag försöker att få kupefläkten/ventilationen att fungera på. Det satt AC i från början som är bortplockad (kompresspr och torkare, resten är kvar). Några förslag på felsökning?
Mvh
Anders
Kupéfläkt
Kupe´fläkt
Jag har alltså spänning fram till fläkten, så antingen är fläkten sönder eller så är det problem med jorden, några förslag.
Anders
Anders
Re: Kupe´fläkt
Prova att jorda fläkten nånstanns.AJ skrev:Jag har alltså spänning fram till fläkten, så antingen är fläkten sönder eller så är det problem med jorden, några förslag.
Anders
Kasta inte bäver i trähus.
kupéfläkt
Jag har nu fått fläkten att fungera ett enkelt fel, de behövs ordentlig jord. Har nu gått vidare med att försöka att få ”ventilationspjällen” att fungera.
I motorrummet sitter det ett ”fördelningsblock” med två slang- infarter/utfarter, vilka är klippta, varav det ena är undertryck (svart) den andra är grön. Resten av slangarna (två röda och blå) verkar fungera när man lägger undertryck över dem (från kupén), gul förfaller att läcka.
Det jag behöver hjälp med är: var kopplar jag in vacuumslangen , vilken funktion har grön och gul slang.
Är det någon som har bra schematiska bilder eller foton på funktionen för de olika slangarna, de reparationshandböcker jag har är tyvärr mycket rudimentära när det gäller ventilationen.
Anders
I motorrummet sitter det ett ”fördelningsblock” med två slang- infarter/utfarter, vilka är klippta, varav det ena är undertryck (svart) den andra är grön. Resten av slangarna (två röda och blå) verkar fungera när man lägger undertryck över dem (från kupén), gul förfaller att läcka.
Det jag behöver hjälp med är: var kopplar jag in vacuumslangen , vilken funktion har grön och gul slang.
Är det någon som har bra schematiska bilder eller foton på funktionen för de olika slangarna, de reparationshandböcker jag har är tyvärr mycket rudimentära när det gäller ventilationen.
Anders
Jag har en verkstads/monterings manual för 73:ans Corvette, jag kan fota av några sidor till dig. Med lite tur så kanske det är kopplat på samma sätt.
Ge mig din mail bara....
Ge mig din mail bara....
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h