Jag har ett par nya lite tuffare backspeglar som jag tänkte montera på min 71:a.
Som det är nu så har jag bara en vänsterspegel och jag saknar en spegel på höger sida.
Men när jag börjar titta lite närmare på hur den gamla sitter så är det ju väldigt knöligt att komma åt den.
Rutan och dörrens innerplåt sitter mitt för muttrarna.
Måste rutan bort för att jag skall komma åt muttrarna som håller spegelfoten?
Är det någon som har bytt speglar och har några vettiga tips på hur man lättast får dit ett par nya ?
Montera nya backspeglar
Montera nya backspeglar
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Jag vet att det bara sitter en spegel i orginalutförande.
Strävar inte heller efter orginal looken.
Problemet är att mina nya speglar har två pinnskruvar som sitter fast i spegelfoten och muttrarna måste gängas på inifrån dörren.
På nåt sätt måste rutan bort eller släppas ner ca 5-10 cm. Då kanske det går att komma in med nåt mini verktyg att dra fast muttrarna.
Strävar inte heller efter orginal looken.
Problemet är att mina nya speglar har två pinnskruvar som sitter fast i spegelfoten och muttrarna måste gängas på inifrån dörren.
På nåt sätt måste rutan bort eller släppas ner ca 5-10 cm. Då kanske det går att komma in med nåt mini verktyg att dra fast muttrarna.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Att montera bort sidorutan är inte svårt! Handlar bara om att våga
Tag bort stoppen överst i skenan, veva rutan till de possitioner som hålen på dörr sidan finns, låssa de två skruvarna som håller fast rutani skenan!
böj rutan i halvt nerhissat läge in mot bilen ganska bryskt för att få låss skruvarna från fästskenan. O vips så är det bara att dra ur rutan
Gjort på 5min, bra om man har en kompanjon som hjälper en att dra upp rutan bara..
Och det samma när man sedan skall passa in rutan igen vi montering!!
Lycka till!!

Tag bort stoppen överst i skenan, veva rutan till de possitioner som hålen på dörr sidan finns, låssa de två skruvarna som håller fast rutani skenan!
böj rutan i halvt nerhissat läge in mot bilen ganska bryskt för att få låss skruvarna från fästskenan. O vips så är det bara att dra ur rutan

Gjort på 5min, bra om man har en kompanjon som hjälper en att dra upp rutan bara..
Och det samma när man sedan skall passa in rutan igen vi montering!!

Lycka till!!
-
- Rookie
- Inlägg: 50
- Blev medlem: ons dec 15, 2004 0:18
- Ort: Strängnäs
- Kontakt:
Gå in på http://www.zip-products.com eller http://www.ecklers.com/dept.asp?dept%5F ... 89VTJB7478
för att se hur orginaldelarna ser ut.
för att se hur orginaldelarna ser ut.
* * * Stingray 1971 * * *
Tack för svaren!
Jag kommer att testa lite senare i höst.
Jag kommer att testa lite senare i höst.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h