HJÄLP. INGEN GNISTA PÅ TÄND STIFT
HJÄLP. INGEN GNISTA PÅ TÄND STIFT
:( HJÄLP!!!!!
AKUT PROBLEM MED LT1..
BILEN STANNADE UTAN FÖRVARNING, BÖRJADE BLI ORKES LÖS SEN DOG DEN. JAG HAR INGEN GNISTA PÅ TÄNDSTIFTEN, VAR SKA JAG BÖRJA LETA???
FINNS NÅGON SOM KAN FIXA ELLER TIPSA. VILL HA DEN TILL MIDSOMMAR.
PETER
AKUT PROBLEM MED LT1..
BILEN STANNADE UTAN FÖRVARNING, BÖRJADE BLI ORKES LÖS SEN DOG DEN. JAG HAR INGEN GNISTA PÅ TÄNDSTIFTEN, VAR SKA JAG BÖRJA LETA???
FINNS NÅGON SOM KAN FIXA ELLER TIPSA. VILL HA DEN TILL MIDSOMMAR.
PETER
Ahaa, det förklarar det andra inlägget. LT maskinerna har en kamdrivenfördelare fram på motorn, den sk Optispark eller Opticrap som elaka människor kallar den då den (i synnerhet tidiga modeller) är känsliga för inträngande vatten. En del vågar inte motortvätta sina bilar pga av detta då den är rätt dyr att fixa. Vill du ha i gång den före midsommar - ring kompetent GM verkstad nu.
MVH
MN
MVH
MN
fördelare????
Nej vad jag vet så har jag en HEI fördelare som sitter mot torped väggen.
Jag har bytt rotor,tändmodul, fördelarlocket och tändspolen. vad fan kan det då vara??? mycket tacksam för svar
Jag har bytt rotor,tändmodul, fördelarlocket och tändspolen. vad fan kan det då vara??? mycket tacksam för svar
tändning
fråga 1 finns det en konding i fördelaren (ja enl.bok, nej enl. andra?) fråga 2 kan det varaelectronic spark control module?
fråga 3 vad är det för givare som sitter till sväng hjulet? sitter kopplad till fördelaren?
fråga 3 vad är det för givare som sitter till sväng hjulet? sitter kopplad till fördelaren?
Du vet att det förmodligen finns fler C4 åkare på www.vetteforum.org?
Är du säker på att det är en svänghjulsgivare och inte en oljetryckskontakt som sitter i bakkant på blocket?
Har du några felkoder?
Jag hade en SES lampa som blinkade till då och då - berodde på lös jordkabel mellan motor och ECU (sitter bak vänster topp på min -84).
MVH
MN
Är du säker på att det är en svänghjulsgivare och inte en oljetryckskontakt som sitter i bakkant på blocket?
Har du några felkoder?
Jag hade en SES lampa som blinkade till då och då - berodde på lös jordkabel mellan motor och ECU (sitter bak vänster topp på min -84).
MVH
MN
ECU = ECM olika namn på samma grej (tror jag). Har du kollat vad felkoden betyder? för att kolla felkoden så får du sätta ett gem i ALDL kontakten som sitter till höger på förarplatsen ( under instrumentbrädan )
Sätt gemet mellan stift A och B (dom sitter överst till höger)
[F][E][D][C][B][A]
[G][H][J][K][L][M]
Läs mer här:
http://www.corvettecluboftexas.org/docu ... _Codes.doc
och här:
http://www.4chevy.com/troubleshooting.htm
Sätt gemet mellan stift A och B (dom sitter överst till höger)
[F][E][D][C][B][A]
[G][H][J][K][L][M]
Läs mer här:
http://www.corvettecluboftexas.org/docu ... _Codes.doc
och här:
http://www.4chevy.com/troubleshooting.htm
-- Medlem 900 --
- Svart -89 Cab -
- Svart -89 Cab -
Mer om felkoder.
Possible Failures Associated with ECM Codes
Code Possible Fault (From most likely to least likely)
13 Check wiring and connectors. Bad Sensor
14 Check wiring, connectors, thermostat. Monitor actual engine temperature. If within limits, and wiring/connector is OK, change thermostat and/or sensor.
15 See above, particularly thermostat
16 Direct Ignition (DI) Fault
21 Sticking or Misadjusted TPS. Also check wiring/connectors. Adjust/replace TPS.
22 Sticking or Misadjusted TPS. Also check wiring/connectors. Adjust/Replace TPS.
23 Measure sensor resistance with Digital Ohm meter. Must not be 0 ohms or infinite ohms. Replace if it shows one of these readings. Check wiring/connector of sensor. If OK, replace sensor.
24 Only valid if vehicle moving. Check connections at ECM Check TPS setting. Possible ECM failure.
25 Measure sensor resistance with Digital Ohm meter. Must not be 0 ohms or infinite ohms. Replace if it shows one of these readings. Check wiring.connector of sensor OK.
26 Check EGR, Canister Purge and AIR pump relays with a digital Ohm meter. A resistance of less than 18 ohms indicates a bad relay. If OK, potential ECM failure.
27 Potential ECM or on a manual transmission car, potential upshift relay problem. Check relay, replace if less than 18 Ohms using a digital Ohm Meter.
28 Air conditioning Clutch relay and/or cooling fan relays. Check with digital Ohm meter, replace if less than 18 Ohms. If relays OK, potential ECM failure.
32 The most common cause of this code is a bad or intermittent EGR switch which is located on the EGR pipe between the exhaust manifold and the intake manifold. Replace this switch first when you get this code. Next, check electrical connections at EGR valve solenoid and then the ECM. Check all vacuum lines for leaks especially around the EGR valve. Possible ECM failure.
33 (1985-1990) Inspect intake system for leaks, Inspect for vacuum leaks, Check MAF connector and wiring, Check MAF for open using digital Ohm meter. Possible ECM failure.
33 (1984) Check vacuum hoses. Check wiring to sensor. Change sensor. Check connections at ECM.
34 (1985-1990) Clean the throttle body. Check MAF connections. Replace MAF relay. Replace MAF Sensor. Possible ECM failure.
34 (1984) Check Vacuum hoses associated with MAP sensor. Check wiring and connections, particularly at ECM. Replace the sensor. Possible ECM failure.
35 Check fuel pressure, injectors, leaking throttle body. Change the IAC valve.
36 Check connections at MAF, MAF relay and MAF Burn off relay. Check resistance of MAF relay and MAF burnoff relay with digital Ohm meter. replace if less than 18 Ohms. Possible ECM failure.
41 Check wiring at ECM. Possible PROM failure, or incorrectly seated PROM. Reseat PROM. Possible ECM failure.
42 Check wiring at ignition module. Replace ignition module. Possible ECM failure.
43 Check ECM wiring. Replace knock sensor
44 Check wiring.connectors at Oxygen sensor. Check fuel pressure. Replace Oxygen sensor.
45 Check evaporative charcoal canister for smell of fuel (which normally comes from filling fuel tank to full). check fuel pressure regulator. Possible leaking fuel injector or sticking/bad EGR valve. Possible bad Oxygen sensor.
46 With negative battery lead disconnected and using high pressure, non residue contact spray cleaner, spray into area where ignition key inserts followed by inserting and removing key several times. Check for open/short on harness from steering column VATS ignition key to ECM. Possible defective anti-theft module.
51 Faulty or incorrect PROM in the ECM. Change PROM with correct version for automobile.
52 Check connections at the oil temperature switch. If OK, replace switch.
53 If voltage is more than 17.1 or less than 10 volts, this code will be set. Check battery leads, alternator drive belt for tightness and have electrical shop check alternator output. Voltage with engine off should be 12 volts. Voltage with engine running should be 14-15 volts. Use digital volt meter for checks and measure at the battery terminals.
54 Using digital Ohm meter, check fuel pump circuits for shorts or opens.
55 This code is set when there is not enough fuel when accelerating. A possible fuel pump failure or insufficient fuel pressure due to a fuel line restriction is indicated.
62 Check wiring associated with Oil temperature switch. Replace switch.
63 Check wiring and connections to Oxygen sensor.
64 Check wiring and connections from Oxygen sensor to ECM. Check ECM ground terminal and battery ground. Check fuel pressure and fuel pump. Replace Oxygen sensor if all of above OK.
65 Check evaporative charcoal canister for fuel fumes. Replace if contaminated. Check oil for presence of fuel. Check fuel pressure regulator, fuel pump, check for leaking injectors, Check for stuck/defective EGR valve, Replace Oxygen sensor if all above OK.
Possible Failures Associated with ECM Codes
Code Possible Fault (From most likely to least likely)
13 Check wiring and connectors. Bad Sensor
14 Check wiring, connectors, thermostat. Monitor actual engine temperature. If within limits, and wiring/connector is OK, change thermostat and/or sensor.
15 See above, particularly thermostat
16 Direct Ignition (DI) Fault
21 Sticking or Misadjusted TPS. Also check wiring/connectors. Adjust/replace TPS.
22 Sticking or Misadjusted TPS. Also check wiring/connectors. Adjust/Replace TPS.
23 Measure sensor resistance with Digital Ohm meter. Must not be 0 ohms or infinite ohms. Replace if it shows one of these readings. Check wiring/connector of sensor. If OK, replace sensor.
24 Only valid if vehicle moving. Check connections at ECM Check TPS setting. Possible ECM failure.
25 Measure sensor resistance with Digital Ohm meter. Must not be 0 ohms or infinite ohms. Replace if it shows one of these readings. Check wiring.connector of sensor OK.
26 Check EGR, Canister Purge and AIR pump relays with a digital Ohm meter. A resistance of less than 18 ohms indicates a bad relay. If OK, potential ECM failure.
27 Potential ECM or on a manual transmission car, potential upshift relay problem. Check relay, replace if less than 18 Ohms using a digital Ohm Meter.
28 Air conditioning Clutch relay and/or cooling fan relays. Check with digital Ohm meter, replace if less than 18 Ohms. If relays OK, potential ECM failure.
32 The most common cause of this code is a bad or intermittent EGR switch which is located on the EGR pipe between the exhaust manifold and the intake manifold. Replace this switch first when you get this code. Next, check electrical connections at EGR valve solenoid and then the ECM. Check all vacuum lines for leaks especially around the EGR valve. Possible ECM failure.
33 (1985-1990) Inspect intake system for leaks, Inspect for vacuum leaks, Check MAF connector and wiring, Check MAF for open using digital Ohm meter. Possible ECM failure.
33 (1984) Check vacuum hoses. Check wiring to sensor. Change sensor. Check connections at ECM.
34 (1985-1990) Clean the throttle body. Check MAF connections. Replace MAF relay. Replace MAF Sensor. Possible ECM failure.
34 (1984) Check Vacuum hoses associated with MAP sensor. Check wiring and connections, particularly at ECM. Replace the sensor. Possible ECM failure.
35 Check fuel pressure, injectors, leaking throttle body. Change the IAC valve.
36 Check connections at MAF, MAF relay and MAF Burn off relay. Check resistance of MAF relay and MAF burnoff relay with digital Ohm meter. replace if less than 18 Ohms. Possible ECM failure.
41 Check wiring at ECM. Possible PROM failure, or incorrectly seated PROM. Reseat PROM. Possible ECM failure.
42 Check wiring at ignition module. Replace ignition module. Possible ECM failure.
43 Check ECM wiring. Replace knock sensor
44 Check wiring.connectors at Oxygen sensor. Check fuel pressure. Replace Oxygen sensor.
45 Check evaporative charcoal canister for smell of fuel (which normally comes from filling fuel tank to full). check fuel pressure regulator. Possible leaking fuel injector or sticking/bad EGR valve. Possible bad Oxygen sensor.
46 With negative battery lead disconnected and using high pressure, non residue contact spray cleaner, spray into area where ignition key inserts followed by inserting and removing key several times. Check for open/short on harness from steering column VATS ignition key to ECM. Possible defective anti-theft module.
51 Faulty or incorrect PROM in the ECM. Change PROM with correct version for automobile.
52 Check connections at the oil temperature switch. If OK, replace switch.
53 If voltage is more than 17.1 or less than 10 volts, this code will be set. Check battery leads, alternator drive belt for tightness and have electrical shop check alternator output. Voltage with engine off should be 12 volts. Voltage with engine running should be 14-15 volts. Use digital volt meter for checks and measure at the battery terminals.
54 Using digital Ohm meter, check fuel pump circuits for shorts or opens.
55 This code is set when there is not enough fuel when accelerating. A possible fuel pump failure or insufficient fuel pressure due to a fuel line restriction is indicated.
62 Check wiring associated with Oil temperature switch. Replace switch.
63 Check wiring and connections to Oxygen sensor.
64 Check wiring and connections from Oxygen sensor to ECM. Check ECM ground terminal and battery ground. Check fuel pressure and fuel pump. Replace Oxygen sensor if all of above OK.
65 Check evaporative charcoal canister for fuel fumes. Replace if contaminated. Check oil for presence of fuel. Check fuel pressure regulator, fuel pump, check for leaking injectors, Check for stuck/defective EGR valve, Replace Oxygen sensor if all above OK.
-- Medlem 900 --
- Svart -89 Cab -
- Svart -89 Cab -
upp som en sol och ner som en pankaka
efter mycket slit o tänk så gick eländet igång (1 min.) sen dug fanskapet igen . men den här gången så var det lättare fel. nu hördes inte soppa pumpen. och den var verkligen sten dö, så om någon har en soppa pump liggande så hör av er. tack
Hej,
köp på lämplig speed shop istället. Tror de ligger på ca 1500:- . Hur man byter? Se här http://www.joby.se/corvette/mods//2001-0X07_fuelpump/
Koppla bort batteriet under bytet...
MVH
MN
köp på lämplig speed shop istället. Tror de ligger på ca 1500:- . Hur man byter? Se här http://www.joby.se/corvette/mods//2001-0X07_fuelpump/
Koppla bort batteriet under bytet...
MVH
MN
soppapump
Soppapumparna är luriga, hade problem med en volvo turbo i flera år innan fanskapet la av totalt. den gick dåligt någon mil, och så kunde den gå bra en vecka.
Men elproblemet då fanns det inte , eller hittade du någon lösning?
Men elproblemet då fanns det inte , eller hittade du någon lösning?
lösningen
soppa pumpen har dött för gott. men det syns att förra ägaren har varit där och knackat på den tidigare.
kollade på skroten dom skulle ha 800:- för en beg pump.
sen kontaktade jag abh i märsta då slutade det på 814:- för en spritt ny m alla tillbehör .
köp aldrig på skroten.
trevlig cab midsommar
kollade på skroten dom skulle ha 800:- för en beg pump.
sen kontaktade jag abh i märsta då slutade det på 814:- för en spritt ny m alla tillbehör .
köp aldrig på skroten.
trevlig cab midsommar