Tändkablar

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Lars Nilsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 58
Blev medlem: ons okt 22, 2003 19:57
Ort: Nordmaling (mittemellan umeå och ö-vik)

Tändkablar

Inlägg av Lars Nilsson »

Någon som har tips om lämpliga tändkablar till bigblock med hooker sidemountheaders? (olindade)
Det är inga stora marginaler på 1:an & 2:an Vä sida.
(fick slipa & mixtra med tändstiftsnyckeln bara för att kunna dra stiften).
Offrade mina raka accelkablar (bara för att jag blev väldigt körkåt). :oops: :oops:
30 min sen var dom uppbrända. :cry: Provade med ett par 90 graders accel 8,8
men knäna på tändhattarna ligger mot :x
Kan man tillverka något värmeskydd?
Hade INTE tänkt smida om headerserna. Fick nämligen dit dom utan bekymmer vid styrsnäckan :!:
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1426
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

DU menar 1:an och 3:ans cylindrar...

Köp 8 mm Accel kablar med rak anslutning, när du har tryckt på tändhattarna så tar du ett fast tag precis innan stiftet och böjer dom försiktigt från rören, du ör då ha ca 3 mm frigång mellan headers och stift.

/Tommy
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 900
Blev medlem: ons jul 21, 2004 9:07
Ort: Stockholm

Inlägg av Terner »

Mm rak anlutning funkar för mig med. Fast har ju Hooker 2123:or.

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Skriv svar