Hej alla :) :P
Har en Corvette Coupe 88 ägt sedan 4 år tebax :lol:
Jättenöjd Corvette ägare :D
Nu hörs det ett dunkljud bakifrån bilen :roll: när jag lägger från Neutral till Drivern.
Även ett ljud dunkljud när jag kör sakta ibland ej i högfart.
Tänkte byta knutkorsen men kan det vara något annat ?
Tips någon som har haft samma problem o åtgärdat ........
Dunk ljud !
hade samma problem i min Trans Am -88. lokaliserade felet till bakaxeln som var glapp. gjorde ingenting åt det då jag köpte en Corvette istället
Corvette C4 -94 6vxl
Http://www.corvetteGTA.tk
Http://www.corvetteGTA.tk
dunk dunk
någonting ger efter när växeln ska i,kan vara knutar,även växelådsfästen, motorfästen,upphängningar till bakvagen.
Att det låter även när du kör ,lutar väl åt en knut kanske.
oftast är det psykrycket i skallen som märker det ,så det är inte så alllvarligt,men är det en knut gäller det att ta den i tid.
Bäst vore att ta upp bilen på en smörjgrop elller brygga och ha någon(klok person) att växla fram och bak när du är under och kollar.,eljest är det att hissa upp och ligga under och bryta och bända, men det kan vara svårt att lokalisera..
Men var försiktig,ingen motor igång och växlande när du ligger under en upphissad bil.
En djävulsk grej som ibland kan lura är att däckbultarna är lösa, då dunkar det i låg fart,men det lär man tyvärr bli varse förr eller senare.
Att det låter även när du kör ,lutar väl åt en knut kanske.
oftast är det psykrycket i skallen som märker det ,så det är inte så alllvarligt,men är det en knut gäller det att ta den i tid.
Bäst vore att ta upp bilen på en smörjgrop elller brygga och ha någon(klok person) att växla fram och bak när du är under och kollar.,eljest är det att hissa upp och ligga under och bryta och bända, men det kan vara svårt att lokalisera..
Men var försiktig,ingen motor igång och växlande när du ligger under en upphissad bil.
En djävulsk grej som ibland kan lura är att däckbultarna är lösa, då dunkar det i låg fart,men det lär man tyvärr bli varse förr eller senare.