Jag skulle rekommendera Optima Yellow Top, det klarar urladdningar bättre än Red Top. Yellow top har part nummer 8014-045(D34/78) denna variant har + till vänster, partnummer för + till höger är 8040-218(D35).
Kom också ihåg att på 2005an så har du +polen till vänster(D34/78), 06-13 har den till höger(D35) men oftast går det att få kablarna att passa ändå.
Sen finns det ett ännu bättre som heter Optima Blue Top, det använder vi bla i våra banbilar, det har ett CCA på 750A och klarar vibrationer 15ggr bättre än andra modeller enligt Optima.
Oavsett vilket batteri du sätter i C5/C6/C7 så måste det ha en CCA på 650A eller bättre. Många köper tyvärr billiga batterier som inte klarar det kravet och de batterierna dör i förtid pga överbelastning.
Välkommen till AK Racing - Vi hjälper dig med allt som har med din Corvette att göra. Originalreservdelar och det mesta i tillbehörsväg. 072-2239036 - Hemsida - Forum - Vi Sponsrar ClubCorvette
Utöver att +/- byter sida så ändrar inte batteriet storlek mellan årsmodellerna?
Eller är det samma storlek på C6 standard och ett annat på Z06:an, har fått för mig att 2005 har en storlek och 2006 en annan. Sedan 2007 så blev det samma storlek igen som 2005 men nu har polerna skiftat plats.
Vill köpa ett som passar från början nämligen
Både Red Top och Yellow Top har LxBxH: 254x175x200, de passar i alla Corvetter 97-13. I C6 Z06 är det trångt att få ner men det går
Välkommen till AK Racing - Vi hjälper dig med allt som har med din Corvette att göra. Originalreservdelar och det mesta i tillbehörsväg. 072-2239036 - Hemsida - Forum - Vi Sponsrar ClubCorvette
Jag har en 2005a här just nu med ett Red Top med dimensionerna jag skrev, passar utmärkt
Han har ett eget hembygge på batteripolerna men original fungerar utmärkt också.
Vi brukar hjälpa de som behöver, i praktiken hämtar vi upp batterier på Mekonomen