Vid startförsök så går startmotorn, men bränslereläet fram i säkringsboxen rasslar bara hela tiden så pumpen startar inte och panelen blinkar märkligt.
Vid påslag av tändning gör inte mätarna sitt test "varv" dvs varv och hastighetsmätare går upp sedan tillbaks .
Vad är detta som krånglar ?
C5 startar ej, och mätarna flaxar
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1209
- Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49
Re: C5 startar ej, och mätarna flaxar
Hejsan !
Det måste finnas nån eller några felkoder ?!
Kolla också alla "jordpunkter" som är till batteriet och strömmen !
Det måste finnas nån eller några felkoder ?!
Kolla också alla "jordpunkter" som är till batteriet och strömmen !
Re: C5 startar ej, och mätarna flaxar
Hej Peter,
Hela instrumentpanelen (belysningen blinkar) när jag slår på tändningen, så det går inte få fram några koder då den håller på så ? och relå 35 rasslar hela tiden. Med vänlig hälsning Thomas
Hela instrumentpanelen (belysningen blinkar) när jag slår på tändningen, så det går inte få fram några koder då den håller på så ? och relå 35 rasslar hela tiden. Med vänlig hälsning Thomas
Re: C5 startar ej, och mätarna flaxar
Låter kanske lite långsökt....
Prova att byta batteri till ett du vet är OK.
Kan bli massa "konstigheter" om inte batteriet är 100% .
Mvh
Hasse
Prova att byta batteri till ett du vet är OK.
Kan bli massa "konstigheter" om inte batteriet är 100% .
Mvh
Hasse
_________________
Hans Wijk
C8 Cabriolet
Hans Wijk
C8 Cabriolet
Re: C5 startar ej, och mätarna flaxar
Det lutar åt smutsiga/brända kontakter i tändningslåset,efter putsning av kontakter går den att starta men inte köra "pull key for 10 sec" kom upp istället ,,,,,
- Tommy Larsson
- Rookie
- Inlägg: 59
- Blev medlem: sön nov 19, 2006 17:40
- Ort: Lidköping
Re: C5 startar ej, och mätarna flaxar
Var det brända kontakter i tändningslåset ? och hur fick du ur det ? tändningslåset menar jag, jag har problem med att innerbel vid fötterna +skuffens belysning inte alltid släcks,
Hercules
Re: C5 startar ej, och mätarna flaxar
tändningslåset är relativt enkelt att plocka bort, först mittkonsolen och även kåpan under ratten (vid benutrymmet) sedan sitter låset med 2 st 10 mm , och går enkelt att öppna själva kontaktblocket, . Nu är det bara "pull key wait 10 sec" kvar att lösa för min del ?