Förgasarval.
Re: Förgasarval.
Detta lirar oerhört fint på min 350:
Insug:
Edelbrock Hi perf insug 0-5500.
Fördelare:
HIGH PERFORMANCE CHEVYSUPER 50K VOLT WITH MECHANICAL TACH DRIVE HEI DISTRIBUTOR 6515-R
Förgasare:
Edelbrock 1405 600 cfm prestandabestyckad
Förgasaren finns i varianten ekonomi eller prestanda. Valde prestanda och det vart kanon.
Inte så dyrt heller och så vet man att det inte är slitet någonstans och håller länge kör ju max 200 mil om året,
/Terner
Insug:
Edelbrock Hi perf insug 0-5500.
Fördelare:
HIGH PERFORMANCE CHEVYSUPER 50K VOLT WITH MECHANICAL TACH DRIVE HEI DISTRIBUTOR 6515-R
Förgasare:
Edelbrock 1405 600 cfm prestandabestyckad
Förgasaren finns i varianten ekonomi eller prestanda. Valde prestanda och det vart kanon.
Inte så dyrt heller och så vet man att det inte är slitet någonstans och håller länge kör ju max 200 mil om året,
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

Fast man kan även köpa Edelbrock 1406 med el choke och prestanda bestyckad den.
/Christer 

Jo men valde manuell för att själv kunna höja tomgången lite utan att få så mycket choke.Chrippe skrev:Fast man kan även köpa Edelbrock 1406 med el choke och prestanda bestyckad den.
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld

-
- Corvettefanatiker
Hejs
Ja, det var nog jag som blandade ihop det, ursäkta
Men "liten Q-jet" finns det??
Ja, det var nog jag som blandade ihop det, ursäkta

Men "liten Q-jet" finns det??
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981

1972 cab 350 aut.
Det är en comp cam xe262h så det är inte original. Ser ut som en bra uppgraderad kam för gatan.
http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... id=85&sb=2
http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... id=85&sb=2
Medlemsnummer 3955
Jag har ignitor 3 plus tillhörande tändspole som man installerar i original fördelare. Väldigt nöjd men vet inte om hei är bättre eller sämre.
Medlemsnummer 3955
Vet inte säkert hur du ser. Men ta bort det bruna locket och ta kort också. Varför vill du byta?
Medlemsnummer 3955
Det är ju många som vill slippa brytarspetsar. Dom slits och måste bytas och så ger ett brytarlöst mer effekt...har jag hört. Vassare i starten bl.a.
1972 cab 350 aut.
Tror du har brytarlös tändning eftersom det ser uppgraderat ut men för att vara säker behöver du skruva loss rotor locket också och kolla under. Du har ju uppgraderad spole och kablar så vore konstigt om de inte bytt till brytarlöst också. Men kolla för att vara säker
Medlemsnummer 3955