Den första har jag ägt sedan 2002 och den andra sedan 2006.
85an är singelturbokonverterad och har gått med 355ci gen.1 i några år. Bromsad med senaste setup hos Dynotech i Umeå till 808hk och 1225Nm på hjulen vid 1.6bar sen bottnade vi turbon. Lådan är utbytt till en tryckluftväxlad Lenco CS3 5-växlad. Nytt för denna vinter är LS konvertering med 5.3l stålblock.
92an är lite snällare maskin med sugmotor 383a och automat med manuellt ventilhus. Bromsad nu i sommar till 414hk och 530Nm på hjulen vid 5000rpm sen tappade lamellerna greppet i lådan. Dock så verkar den hålla ihop på vägen ( peppar peppar )
Jag har tidigare varit medlem på Vetteforum innan det lades ner.
Nu kommer min första fråga

Jag fick nedslag på handbromsen på min -92a och det är någon typ av självjusterande historia som jag aldrig behövt bry mig om tidigare. Är det någon av er som sysslat med dessa? Vart ska jag börja felsöka? Beläggen är inte så värst gammal och allt är rent och fräsht. Vore bra att veta vad som brukar vara ett vanligt fel på dessa.
Tackar.
/Johan