Det kommer att bli jätte snyggt

ssickan skrev:Jaha, som filmen ovan visar så spenderades lördagen i garaget med med att trycka ner motorn i bilen igen.
Allt som allt gick det över förväntan. Jag hade fått för mig att det skulle vara ett rent helvete att få motor och växellåda att passa ihop.
Men det var i stort sätt inga problem alls. Sakta men säkert var metoden som användes.
Det ända som jag kommer på nu som inte blev så bra var olje stickan till växellådan som fick böjas undan och knäckas lite för att gå fritt från edelbrock ventilkåporna som är markant högre än mina gamla.
I framtiden få det bli till att byta den mot någon lite trevliga. Den som sitter där nu ser mer ut att höra hemma i en volvo 240 eller liknande.
Med den nya ministartern på plats och inshimsad så kom jag fram till att jag inte vet vart alla kablar ska kopplas in.
Hittade ett kopplingschema som gör mig lite klokare men inte löser alla min frågor.
Enligt den ritningen ska det då kopplas på RÖD: Här vet jag inte vad jag ska koppla?
GRÖN: Switch, vilket jag gissat är en signal från tändningslåset
GUL: + Från batteriet och + som går till generatorn
Detta är du kablaget som går ner till startmotorn.
Röd kabel går som jag förstår till generatorn.
Men gul och lila vet jag inte vad de är. Antar att en av dom är den som ska gå till "switch". Någon som vet vad de är?
Sen har vi ju vår lilla svarta jord med. Den vet jag inte var den ska bli av. Hittar inget på startmotorn till den.
Utöver detta har vi ju då en 35mm2 kanel som går till + på batteriet. Den vet jag vad jag ska göra med =)
Peter skrev:Du ska ju även ha en kabel till Amp-mätaren som sitter mellan tutrelät och startmotorn.