Vara medlem i klubben eller inte?

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Vara medlem i klubben eller inte?

Inlägg av Ubbe »

Ni som vill skriva vidare på tråden kan skriva här;)
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Tråden har lämnat ämnet. Låst! Fortsätt här;)

Inlägg av Ubbe »

Ubbe skrev:Ni som vill skriva vidare på tråden kan skriva här;)

Conan 999 För min del så halkade jag ur klubben för 1,5-2 år sedan och jag måste nu betala ny inträdesavgift på 600kr igen plus medlemsavgiften på 745kr. Medlemsavgiften kan jag köpa rakt av trots att även denna är för hög men att behöva betala ny inträdesavgift är ju rent löjligt. Som jämförelse så kostar det 400kr att gå med i Mustangklubben.
Senast redigerad av Ubbe den sön jun 08, 2014 9:59, redigerad totalt 1 gånger.
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Ricky »

Før egen del ær ju Mustangklubben inget alternativ sedan jag inte har någon Mustang..

Sen arrangerar ju inte Mustangklubben några som helst andra event før sina medlemmar æn rena cruisingar och picknickar..
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Det har till och från varit ett jäkla gnäll på inträdesavgiften och att medlemsavgiften är för hög etc! Jag har varit medlem i 20 år och aldrig förstått detta riktigt. Om man tittar på vad det kostar att köpa en Corvette samt kostnaderna att hålla den per år så är det försumbart. Under många år så jobbade jag mycket och kunde i princip inte åka på några tillställningar som klubben anordnade men gick inte ur ändå. Lite senare har jag deltagit både på sommarmötet, Mantorp samt lokala aktiviteter och har man möjligt att göra det så får man mycket för pengarna.

För motsvarande vad medlemsavgiften kostar så får du inte ens en god middag med dryck på krogen en kväll :shock: och medlemskapet gäller ju ett HELT år :D

Och "halka ur" gör man väl inte om man betalar in medlemsavgiften Ubbe. Det är ju samma om du inte betalar in din elfaktura på lägenheten/villan, då blir det mörkt och det kostar att öppna upp abonnemanget igen :(

Sommarhälsningar från Lars Johansson Helsingborg
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Conan999 »

Lars J: det var jag som glömde betala. Ubbe har inget med det att göra.
MVH Conan999
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ubbe »

Conan999 skrev:Lars J: det var jag som glömde betala. Ubbe har inget med det att göra.
Yes! Jag har inte skrivit någonting förutom nu i den här tråden;)
Jake stängde av tråden om 40-årsjubileum men tycker att han kunde ha öppna en ny?
Har skrivit om det här tidigare och dom flesta vet vad jag tycker;)
Fast jag håller med conan999 lite att det är surt att betala inträdesavgift en gång till:(
Hoppas nu inför 2015 att man ska ta bort matrikeln i pappersform! Pappers katalogen gynnar bara tryckeriet;)
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Hej Ubbe och Conan!

Märkligt de första två inläggen står det att Hubbe gjort, det är t.o.m hans logga och bil om jag inte missminner mig. Kan det vara admin som ställt till det kanske när tråden flyttades efter att ha lämnat ursprungsfrågan ?

Min uppfattning i sakfrågan är dock enligt mitt inlägg, att det inte är dyrt i förhållande till vad vi får om man har möjlighet att utnyttja det som bjuds :wink:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ubbe »

Jake stängde av tråden om 40-årsjubileum!! Jag kopierade det sista inlägget från den tråden, där connan 999 hade skrivit.så det är mitt fel;) Lars ska du köra på Anderstorp 7juli? Isåfall så ses vi där;) Ps Det är också väldigt billigt med arbetskraften i klubben! Speciellt som jag och 90% inte gör ett skit:) JAG VILL HÄRMED TACKA ALLA SOM LÄGGER NER SIN FRITID PÅ ATT CLUBBEN FINNS TILL:) Och Robert.P. mfl som startade CCS:) TACK:)
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Tyvärr kommer jag inte till Anderstorp i år Ubbe! Men det var bra att du förklara varför det blev tokigt! :D

/Lars/
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Vara medlem i klubben eller inte?

Inlägg av Jake »

Edit: bytte namn på tråden för tydligheten skull
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

Ubbe skrev:Hoppas nu inför 2015 att man ska ta bort matrikeln i pappersform! Pappers katalogen gynnar bara tryckeriet;)
Verkligen! har ju påpekat detta i flera år nu.. jag som är i reklambranschen har ju föreslagit ett flertal bättre lösningar men det känns mer som att det rör sig lite pengar i "black books" mellan styrelse o leverantör, haha

Upp med medlemmarna i en sökbar databas så att den går att uppdatera.. felaktigt telnummer på mig ex.. eller gör en låst pdf o lägl på hemsidan (alt. med inloggning..) även den är sökbar.
Personer som verkligen vill ha analog info framöver kan ju få det.. alla som inte vill sponsra tryckerier & postutskick med tillhörande negativ miljöpåverkan i onödan ska slippa..

sist skrev jag tre förslag till styrelsen och har ännu inte fått ett enda svar.
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

Lars J skrev:Det har till och från varit ett jäkla gnäll på inträdesavgiften och att medlemsavgiften är för hög etc! Jag har varit medlem i 20 år och aldrig förstått detta riktigt. Om man tittar på vad det kostar att köpa en Corvette samt kostnaderna att hålla den per år så är det försumbart. Under många år så jobbade jag mycket och kunde i princip inte åka på några tillställningar som klubben anordnade men gick inte ur ändå. Lite senare har jag deltagit både på sommarmötet, Mantorp samt lokala aktiviteter och har man möjligt att göra det så får man mycket för pengarna.

För motsvarande vad medlemsavgiften kostar så får du inte ens en god middag med dryck på krogen en kväll :shock: och medlemskapet gäller ju ett HELT år :D

Och "halka ur" gör man väl inte om man betalar in medlemsavgiften Ubbe. Det är ju samma om du inte betalar in din elfaktura på lägenheten/villan, då blir det mörkt och det kostar att öppna upp abonnemanget igen :(

Sommarhälsningar från Lars Johansson Helsingborg
konstigt argument... bara för att man har råd att köpa Corvette betyder inte det att man vill betala 700+ i medlemsavgift när man sedan ska betala för alla event...
hade man fått nåt av värde för avgiften så är det ju en sak.. förut var ex malmby gratis för medlemmar men inte längre...
slopa allt tryckt material/porto till oss som inte vill ha det och sänk avgiften.. eller bibehåll avgiften och få 600.000:- mer i budgeten för racingevent!
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ingo »

En papparsmatrikel är ju en säkerhetsgrej till viss del,sedan har vi PUL och datalgringsdirektiv som rent lagmässigt kan ställa till det,om vi lägger matrikeln på nätet.
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ubbe »

Ingo skrev:En papparsmatrikel är ju en säkerhetsgrej till viss del,sedan har vi PUL och datalgringsdirektiv som rent lagmässigt kan ställa till det,om vi lägger matrikeln på nätet.
Behöver vi den över huvudtaget????
Det är läge att rösta om den här på forumet;)

JAG RÖSTAR ATT VI TAR BORT DEN !!!!
Skriv i tråden om ni vill ha kvar eller ta bort;)
Användarens profilbild
jerkee
Rookie
Rookie

Inlägg av jerkee »

sist skrev jag tre förslag till styrelsen och har ännu inte fått ett enda svar
Förslagen behandlades och besvarades på klubbens årsmöte.....

/Erik
1970 350/350
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

jerkee skrev:
sist skrev jag tre förslag till styrelsen och har ännu inte fått ett enda svar
Förslagen behandlades och besvarades på klubbens årsmöte.....

/Erik
vore trevligt om man kan få resultatet mailat till sig då, så man kan ta del av det.
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

Ingo skrev:En papparsmatrikel är ju en säkerhetsgrej till viss del,sedan har vi PUL och datalgringsdirektiv som rent lagmässigt kan ställa till det,om vi lägger matrikeln på nätet.
PUL gäller bara om vi ska lagra personliga uppgifter (personnummer etc.) så den gäller inte i detta fallet.. o datalagring sker ju på hyrda servrar/webhotell/underleverantörer och kostar typ gratis
hursom så är det säkrare än att ha matrikeln liggande i 2700st brevlådor runt om i landet som vem som helst kan ta.

Man mässar gärna "föryngring i klubben" men man motarbetar detta aktivt genom att hålla i 1982 års traditioner både i kommunikation och träffar, haha

Jag röstar för att alla som inte vill bidra med sin medlemsavgift till analog kommunikation ska slippa och kunna få all info digitalt.
Användarens profilbild
jerkee
Rookie
Rookie

Inlägg av jerkee »

vore trevligt om man kan få resultatet mailat till sig då, så man kan ta del av det.
Protokoll från årsmötet finns att läsa på klubbens hemsida under Styrelseinfo.

/Erik
1970 350/350
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

jerkee skrev:
Protokoll från årsmötet finns att läsa på klubbens hemsida under Styrelseinfo.

/Erik
åfan, kan du vänligen post'a en url till infon?
det enda jag hittar där är "Löpande verksamhetsinformation" men det kräver login... vad är isf user/password?
Tomten
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Tomten »

Hej Andréas,

Användarnamn och lösenord finns i varje Corvettemagasin. I nr. 1 2014 hittar du uppgifterna på sidan 7.

Glad Midsommar

/Tomten
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

Tomten skrev:Hej Andréas,

Användarnamn och lösenord finns i varje Corvettemagasin. I nr. 1 2014 hittar du uppgifterna på sidan 7.

Glad Midsommar

/Tomten
kan du vänligen PM'a mig dom? då jag har kastat alla tidningar
Leif Eriksson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Leif Eriksson »

Corinthian skrev:
Tomten skrev:Hej Andréas,

Glad Midsommar

/Tomten
kan du vänligen PM'a mig dom? då jag har kastat alla tidningar
Huva ... meja ... Kastat??
-92:a Coupé Automat. Som jag gillar att "dumåka" med om jag inte har nå´t riktigt mål.......
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

Leif Eriksson skrev:Huva ... meja ... Kastat??
såklart.. kastar all skräp-post, haha.. föredrar ju digitalt.. som inte ligger i vägen och/eller skräpar
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Scania »

Corinthian skrev:
Leif Eriksson skrev:Huva ... meja ... Kastat??
såklart.. kastar all skräp-post, haha.. föredrar ju digitalt.. som inte ligger i vägen och/eller skräpar
Stödjer dig i det, har tidigare ventilerat åsikten att ge ut CM digitalt och slopa pappersvarianten. Vad kan vara bättre än att ligga på stranden med sin ipad och läsa CM.
Papperstidningar, ja vad gör man med dom jo dom ligger mest och skräpar och sen kastas dom. Av denna orsak har man ju dagstidningen online istället för i brevlådan.
Inför att man kan välja antingen digitalt eller pappersex, spara både pengar men framförallt på miljön.
Även om bara 10% av klubben vill ha det digitalt så innebär det mycket papper vi slipper i onödan.

Detta skulle tillgodose båda sidor,dels dom som vill ha en fysisk tidning i handen ( inget fel med det och jag kan förstå det) och dom som hellre vill ha det direkt i datorn och göra miljön en tjänst.

Markus
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Som Ubbe skrev tidigare, 90% av oss gör inte ett skit. Många av resterande medlemmar gör ett hästjobb i styrelse och /eller lokalt. Oavsett om vi kör på lokala träffar, Mantorp, sommarmötet etc så är det ett antal personer som lagt ner många timmar för att det skall funka. Det bästa är om man vill påverka och har idéer som Corinthian m.fl. att börja jobba för idéerna lokalt eller gå med i styrelsen och driva det där. Vill man ha förändring får man jobba för det :shock:

Ha en trevlig sommar!

/Lars/
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

Lars J skrev:Som Ubbe skrev tidigare, 90% av oss gör inte ett skit. Många av resterande medlemmar gör ett hästjobb i styrelse och /eller lokalt. Oavsett om vi kör på lokala träffar, Mantorp, sommarmötet etc så är det ett antal personer som lagt ner många timmar för att det skall funka. Det bästa är om man vill påverka och har idéer som Corinthian m.fl. att börja jobba för idéerna lokalt eller gå med i styrelsen och driva det där. Vill man ha förändring får man jobba för det :shock:

Ha en trevlig sommar!

/Lars/
Kloka ord 8) Trevlig sommar :D
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Skriv svar