Har bekymmer med min 88 cab. Har varit ute och kört, känner att bilen börjar bli lite kinkig vid jämt gaspådrag (dör liksom), och när jag kommer hem på gården så har jag ingen som helst tomgång. Den är även lite kinkig när jag ska starta den. Får tugga ett par sek innan hon hoppar igång. Vad ska jag börja byta? Det är konstigt då den gick hur bra som helst i de 30 milen jag åkte med den under den dagen. (vet att bensin finns i tanken ) Jag får inte ens ut bilen från garaget
Tack alla för dom otroligt bra tipsen! Uppskattas! Hansen hade hemma och ligger hos deras ombud i Ludvika på Fredag! Håller tummar och tår att en styck tomgång kommer tillbaka efter bytet, annars får jag fortsätta problemlösningen.
TPS-sensor bytt och ingen skillnad. Svårstartad, lite blårök ur rören, håller jag skapligt höga varv så dör den inte, släpper lite på gasen så vill den lägga av, bluddrar lite vid nytt gaspådrag innan hon går rent när man håller högt varv.
Nästa är å beställa tomgångsmotorn.
Finns det någon som känner till nån som är duktig på FAST-EFI-insprut i dalarna? Börjar fundera på om det även kan vara mappningen som fått fnatt. Jag har personligen aldrig hållit på med denna dosa som följer med. Om det vore tändstift eller MSD-tändningen så borde väl motorn misstända mer?
Jaja, Bara å fortsätta! Hon startar ju i alla fall. :/
FireTobbe79 skrev:TPS-sensor bytt och ingen skillnad. Svårstartad, lite blårök ur rören, håller jag skapligt höga varv så dör den inte, släpper lite på gasen så vill den lägga av, bluddrar lite vid nytt gaspådrag innan hon går rent när man håller högt varv.
Nästa är å beställa tomgångsmotorn.
Finns det någon som känner till nån som är duktig på FAST-EFI-insprut i dalarna? Börjar fundera på om det även kan vara mappningen som fått fnatt. Jag har personligen aldrig hållit på med denna dosa som följer med. Om det vore tändstift eller MSD-tändningen så borde väl motorn misstända mer?
Jaja, Bara å fortsätta! Hon startar ju i alla fall. :/
Håll in hästarna! Den får för mycket soppa... Hela tiden kassa spridare kan ge detta fenomen,(ohm mät) dubbelkolla även bränsletrycket.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
FireTobbe79 skrev:TPS-sensor bytt och ingen skillnad. Svårstartad, lite blårök ur rören, håller jag skapligt höga varv så dör den inte, släpper lite på gasen så vill den lägga av, bluddrar lite vid nytt gaspådrag innan hon går rent när man håller högt varv.
Nästa är å beställa tomgångsmotorn.
Finns det någon som känner till nån som är duktig på FAST-EFI-insprut i dalarna? Börjar fundera på om det även kan vara mappningen som fått fnatt. Jag har personligen aldrig hållit på med denna dosa som följer med. Om det vore tändstift eller MSD-tändningen så borde väl motorn misstända mer?
Jaja, Bara å fortsätta! Hon startar ju i alla fall. :/
Håll in hästarna! Den får för mycket soppa... Hela tiden kassa spridare kan ge detta fenomen,(ohm mät) dubbelkolla även bränsletrycket.
Tack Jake! ska ohm-mäta spridarna och kolla trycket! tack för snabba svar å tips!
Dåså. Jag kommer inte längre med bilen själv, utan behöver nu få iväg den till en verkstad som kan hjälpa mig att få tillbaka tomgången i min bil. Vilken verkstad rekommenderas för mig som bor i Grängesberg? Jag är väldigt ny med Corvetter så liite dåligt insatt om verkstäderna. TexasTrading?