Jag känner mig rätt nöjd med bilen men jag skulle vilja få ner den någon centimeter till för det är lite för mycket luft mellan däck & skärmar, bilen är maxsänkt på orginalbultar.
Är det någon som har erfarenheter av "sänkbultar"?
Jo jag tycker också den är ok men jag skulle vilja testa att gå ner 2cm till, frågan är hur stötigt det blir?
Som jag förstår så tar sänkbultarna vid där orginalbultarna tar stopp och skulle man ångra sig borde det gå att
åka med sänkbultar på maxhöjd.
Hej!
Jag har max sänkt fram med sänkbultar och har kvar originalet bak fast men max sänkt.Det är 10cm till splittern fram och det funkar inte om man ska ännu lägre.(med splitter)
Har 19 tum bak och 18 tum fram.Toyo 265/35ZR18 RF
bak 305/30ZR19
Om jag ska tycka till så har du för lite gummi mellan fälg och skärm.
Har du 18 fram och bak?
Ubbe skrev:Hej!
Jag har max sänkt fram med sänkbultar och har kvar originalet bak fast men max sänkt.Det är 10cm till splittern fram och det funkar inte om man ska ännu lägre.(med splitter)
Har 19 tum bak och 18 tum fram.Toyo 265/35ZR18 RF
bak 305/30ZR19
Om jag ska tycka till så har du för lite gummi mellan fälg och skärm.
Har du 18 fram och bak?
Nej jag har 20" bak & 19" fram och om man ska hålla sig till rätt rulldiameter på gummit så är det perfekt.
Bak 285/30/20 fram kommer jag inte ihåg exakt men tror det är 245/35/19
Kommer nog åka så här i sommar så får vi se om jag byter bultar i vinter för jag tycker fortfarande att den är lite "hög"
Hej!
Här är Bild på mina sänkningsbultar.
Fram sänkningsbult v /H original.
Gör ingen budgetvariant med att kapa bort gummit.Bulten kan då nötas ned och skada bärarmen.
mvh Ubbe
Tersan skrev:Snyggt! Hur mycket frigång har du under frontspoilern?
Jag har inte bytt bultar fram ännu, började med det lättaste.
Dock så behöver jag höja bak en del för den blev för låg och det kommer ta i.
Sen vill man ju ha en lätt lutning framåt så den inte blir ostadig i högre farter.
Det va iaf dj..gt kul att skruva lite så fortsättning kommer.
[QUOTE="clre"] Jag har inte bytt bultar fram ännu, började med det lättaste. Dock så behöver jag höja bak en del för den blev för låg och det kommer ta i. Sen vill man ju ha en lätt lutning framåt så den inte blir ostadig i högre farter. Det va iaf dj..gt kul att skruva lite så fortsättning kommer. "http://s1331.photobucket.com/user/RejvA ... f.jpg.html"[/QUOTE
Det blev snyggt med sänkningen
Visst är det kul att skruva lite, har skruvat själv idag;)
Jag såg att jag har nött på mina undre bärarmarna så ta det lugnt när du ska börja köra i vår;)
Du får planera din körning oftare med sänkt bil;)
Linjen på bilen blev bra, tycker det blev mer harmoniskt med mindre luft mellan däck och skärmkanten.
Och jag vet att min blinkers inte är helt ok men det var den bästa jag hittade som var svart och passade i orginalhålet på en EU bil.
Ska eventuellt testa med den här http://www.scstyling.com/bilmodeller/sa ... smoke-saab
men det ser ut som det är hål i mitten, lite skumt så får nog ringa och kolla med leverantören först.
Dom har jag tonat själv. 6-7 lager la jag på.
Man kan själv välja hur många lager men jag tyckte att det va lagom för min smak.
Många tunna lager är bättre än ett tjockt.