Jag tänkte berätta lite hur upplägget är på detta event. Det är ganska enkelt. Vi kommer att köra med flygande start från 50km/tim. Vi kommer att köra med mätning av slutfarten efter 1 KM. Eftersom det är första gången vi anordnar detta med flygande kilomentern så vore det inte fel om ni som redan bestämt er för att åka vill anmäla er till eventet. Vi kan då ha lite koll på hur stort intresset är för detta event.Maila gärna mig på Kenta@clubcorvette.se om ni kommer eller om ni har några frågor.
Alla bilar från C1-C7 kan köra. Nu denna första gång så kör vi mest för att prova vad våra bilar går för. Vilket många aldrig har prövat förut.
Banan Björkvik är ett nedlagt Militärflygfält som nu hyrs ut för ban träffar. Banan är jämn och fin så inga överraskningar i form av gupp eller hål finns. Jag har själv kört flygande kilomentern på Björkvik både i år och förra året. Så jag har haft tid att kolla upp banan för vårat event den 28/6. Detta är väldigt kul. Så ta din chans att nu prova denna form av racing.
Alla är hjärtligt välkomna!!
Kenta
Björkvik ring
Moderator: ornet
-
- Corvetteälskare
-
- Corvetteälskare
Re: Björkvik ring
Det har nu börjat komma in anmälningar till Flygande kilometern vilket är kul. Tänk på att er anmälan räknas när avgiften för eventet är betald. Info om konto nummer mm finns under kalendern.
Ak racing kommer att vara på platts. Dom kommer att snabb mappa bilar för dom som vill och eventuellt också högfarts mappa.
Jag får återkomma lite senare om mer info.
Jag vill bara påminna er om att det vore bra om ni slängde i väg ett mail till mig om ni bestämt er för att komma. Det underlättar mycket för våran planering av eventet. Maila mig på Kenta@clubcorvette.se när ni bestämt er eller om ni har några frågor.
Jag återkommer senare med mer info.
Kenta
Ak racing kommer att vara på platts. Dom kommer att snabb mappa bilar för dom som vill och eventuellt också högfarts mappa.
Jag får återkomma lite senare om mer info.
Jag vill bara påminna er om att det vore bra om ni slängde i väg ett mail till mig om ni bestämt er för att komma. Det underlättar mycket för våran planering av eventet. Maila mig på Kenta@clubcorvette.se när ni bestämt er eller om ni har några frågor.
Jag återkommer senare med mer info.
Kenta